Reminder: Deze week...bestemming Thailand!

Bijna twee maanden na het boeken van de reis, de laatste loodjes voor dat ik vrijdag het vliegtuig in stap richting Thailand.

Thailand, op dit moment voor mij nog het land van diversiteit. Net wat kleiner dan Frankrijk en uitgestrekt van vorm. De uitgestrektheid van het land, van zuid naar noord zorgt voor een verschil in natuur en klimaat. Zo is het noorden bergachtig, bekleed met junglebossen en rijstevelden. In het noorden leven verschillende en karakteristieke stammen zoals de longneks. Het zuiden waar je veel paradijselijke eilanden en stranden tegenkomt, wie kent de beelden van Leonardo di Caprio's film The Beach niet! Het midden en het noordoosten van Thailand, waar de onderlinge verschillen ook zo zichtbaar zijn. Het midden is vruchtbaar als onze polders en het noordoosten is bergachtig en kent veel droge laagvlakken.
Wat betreft geografie betekent dit een diversiteit aan vakantiegevoel. Het midden om de stad Bangkok te leren kennen, de Thaise stadscultuur. Het noorden om kennis te maken met een andere natuur, een trekking te doen en eens op een olifant te zitten. Het zuiden om lekker bij te komen, te genieten van de stranden en het hippie - gevoel dat ik op de een of andere manier met dit gebied associeer.

Thailand staat bekend als het land van de eeuwige glimlach. Ik hoop dat deze titel inderdaad bewerkstelligd wordt. Deze titel impliceert dat de mensen aardig en behulpzaam zijn. Of is het dat je er zo veel meemaakt dat je eeuwig in een glimlach verkeert. Zal het een geluksglimlach zijn of een van, mijn God, dit is te gek voor woorden, wat me nu is overkomen, ik lach zo bizar en grappig is het!

Thailand is met name een Bhoedistisch land, zo kent het een enorme hoeveelheid aan tempels en volgelingen die zo aanwezig zijn dat je er niet onderuit kunt. Deze religie hoort bij het dagelijks leven, in alles wat je doet. Zal ik eindelijk gaan mediteren?
Het land is ook bekend om hoe kan het anders, Thaise massage, ik ben benieuwd! Daar ga ik voor, zo veel mogelijk.
Een andere voor mij belangrijke trekker is het eten, ik ben dol op Thais eten, verheug me op de smaken, de echte smaken. Thais eten in Thailand een heerlijk vooruitzicht. Norit maar voor de zekerheid meenemen!

De koffer is nog niet gepakt, alles ligt wel in een kamer uitgestald, wachtend om ingepakt te worden.

Ik kan amper wachten, deze week is nog een drukke week, op het werk maar ook thuis.
Heb er erg veel zin in.

Cabin crew, fasten your seatbelts, we are ready to take off!

Reacties

Reacties

Puk

;-) zit je er al? Wat een info!!! Hahaaa

manon

He ! en die mooie foto nou van je overvolle koffer ?

Evie

Wat zul jij Rijswijk missen :-)

Delft

Nooit geweten dat het land zo op nederland lijkt

Alexandra

Al zo`n verhaal voor je uberhaupt vertrokken bent, dat beloofd wat voor als je terugkomt, haha. Geniet van deze reis, heel veel plezier!

Ina

Dat was dus al een goed begin, hier werd je geduld al meteen gevraagd om mee werken. Hopenlijk verder een fijne reis gehad. Veel plezier vast. Wacht met spanning op het eerste deel van je reisverhaal.
xx Mam

Puk

Wat zot je lekker relaxt bij dat manneke. Maar waar;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!