Wat rustiger door de stad

Op het menu vandaag, Grand Central Station, Met (Metropolitan Museum) en Central Park. Zat toch?

Met de metro naar Grand Central Station gegaan. In de films ziet het er groter uit. Het heeft iets weg van het station in Antwerpen waar ik de naam niet meer van weet, volgens mij niet centraal maar waar de dierentuin is. Groot, marmer en klassiek. Een enorme hal me aan de zijkanten overal in en uitgangen of passages naar de trein en de metro. Wel indrukwekkend. Mooi is ook het enorme plafond die in het groen en goud wat sterrenbeelden laten zien.

Hier wat rondgelopen en een indruk gekregen. Via de metro volgeden we onze weg naar 77e om vanuit daar een stukje naar de Met te lopen. Ook een indrukwekkend groot gebouw. De Met staat bekend om zijn fysieke grote en zijn enorme collectie aan van alles en wat aan kunst. Van de Egyptenaren tot de Romeinen. Beelden, tombes, kraal en praal tot Romeinse beelden. Van de middeleeuwen tot nu zie je zowel oude Europese als Amerikaanse schilderijen. Ook moderne kunst op en top. Er was een Picasso expo en een expo over de ontwikkeling van de vrouwelijke Amerikaanse mode en zo ook de positie van de vrouw in de maatschappij. Met is leuk en bijzonder. Zeker de moeite waard om een tijd in te lopen en alles op je gemak te bekijken. We hebben genoegen genomen aan een uur in de Met. Vanuit daar met een taxi verder gegaan. Eerst wilden we naar Withney museum maar in de taxi bedachten wij ons. Wilden even rustig lunchen alvorens om 16 uur met de bike tour door Central Park onze spieren verder te ontwikkelen.

We hebben in een belgische tent gegeten. Erg lekker, alles organic, dat is hier mega hip. Organic food. Ja ze hebben ook organic wasserettes. Weet niet wat ik me daar bij moet voorstellen, wassen met groene producten of zo?

De tour door CP was leuk. We hadden een behoorlijke film-minded gids die ons wist te vertellen in welk gebouw welke films er zijn opgenomen en in wel stuk van CP bepaalde scenes zijn gespeeld. Hij maakte er een soort qwiz van. Er was een dame die blijkbaar gek op jaren 70 films was want die kon de allemaal heel triomfantelijk raden. Gelukkig wist ik er zelf een te raden. Kramer versus Kramer, een scene bij de beboomde laan. Hoe heet die laan? Jemig, nu al vergeten met al die info overload!

Na onze fietstocht zijn we terug naar het hotel gegaan, het is echt bijzonder dichtbij! Wat dat betreft zitten we goed in het Amsterdam Court. Onze spullen neergepoft en dan naar Macy's gelopen. Macy's is echt enorm. Tussen al die verdiepingen en weet ik veel hoe veel honderden kledingsstukken heb ik werkelijk niets leuks gezien. Ik vind Macy's outbollig. Maar dat is een kwestie van smaak.

We zijn daarna naar Victorias Secret gegaan. Ook niets leuks gezien, er is echt heel veel leuks en grappig maar niet voor mij. Toch een aanrader om even te kijken. Aan gevierkant bij Gap nog een spijkerbroek gepast maar zat niet lekker. Enfin, ma heeft wel iets gevonden, gelukkig niet voor niets naar de winkels gegaan. Na een pizza zijn we op tijd naar het hotel gelopen.

He he, eindelijk een wat rustige dag. Morgen vroeg op om naar the Statue of Liberty en Ellis island te gaan.