Mango schake en een verzopen katje in Bangkok

Automatisering staat voor niets, had het verhaal van vandaag al geschreven en opeens kan ik het bestand niet meer openen. Enfin! Nog een keer dan maar!

Vrijdag nog een vrije dag in Nederland gehad. Een goede balans tussen ontspanning en reisstress!
In de stad gaan lunchen met Puk, de juiste zonnenkap voor de lens bij Foka gehaald en dan nog thuis wat opgeruimd en de koffer eindelijk dicht gedaan. Toen dacht ik, laat ik even checken of het allemaal werkt. Ik de code in het cijferslot gedraaid en ja hor, de koffer gaat niet open. Het zweet brak me aan alle kanten uit. Dat meen je niet. Rustig blijven, wat is logisch! Pfff heel snel was het opgelost door de fabrieksinstellingen te gebruiken, thanks God voor logica!
Met de stress nog in mijn lijf trillend twee knopen aan mijn lievelings reis broek genaaid, ook een hele ervaring op zich! Trillende handjes al om, en klaar was ik voor de reis.

De buren waren allen in de straat, die hebben mij nog uitgezwaaid, erg leuk! Manon heeft me naar Schiphol gebracht. Toen we de auto uit stapten stak ik nog even een sigaret aan, en ja hoor, al mijn neusharen meteen in de brand. Nou, zijn die ook eens gedepileerd. Hahhah wat een stank zo in je neus! Maar beter dat dan weer mijn geld en pasjes onder weg verliezen!

Na de koffer te hebben gedropt nog wat met Manon gedronken. De vakantiestress was een beetje gezakt! Dankje voor het brengen!

De vlucht was aangenaam, zat naast twee franse studentes die stage in Taipei gingen lopen. Niet veel met hun gesproken, zij hadden het druk met elkaar en konden ook niet zo veel engels. Ik had ook geen zin om frans te praten.
Helaas weer niet geslapen, wel een beetje gerust.


Fit genoeg om Bangkok binnen te komen. De luchthaven is modern, groot en snel. Binnen een half uur stond ik met koffer en al op de airportexpress bus te wachten.
Super goede en makkelijke verbinding, echt een aanrader.

Ja, het is warm en benauwd, ben wel blij dat er blauwe hemel was.
Ik zit in Navalai River Resort, super relaxt hotel, schoon, netjes, modern en vriendelijk. Heb op het terras met uitzicht op de revier een lekkere mango schake gedronken en ben vervolgens de buurt gaan verkennen. Zit in de omgeving van Khosan road, een soort toeristen straat/buurt. Ben op zoek gegaan naar een massageplek, voor de rest was het leuk maar zo in mijn eentje over dag is het ook niet veel aan. Als je met meer mensen gaat is het misschien wel leuk.

Terwijl ik op zoek was naar een restaurant uit de Lonely Planet, Hemlock, sprak een behulpzame Thai mij aan. Hij zij dat het restaurant dicht was vandaag omdat het een feestdag was. Oh, leuk! Wist ik niet, ja een omdat het een feestag was en hij mij veel Luck wenst adviseerde hij mij om met een Tuk Tuk voor niet meer dan 20 bath naar de Luck Budda tempel te gaan, hij is maar twee dagen per jaar open, en dat is uitgerekend vandaag. Zo wat ben ik toch een bofkont! Opeens staat een Tuk Tuk voor me klaar, maar we gaan ook even naar een kledingmaker. Hihihihi Nee, Fedra heeft niet zo veel lef en bedankt voor de goede deal. De aardige Thai en de Tuk Tuk man zijn niet meer zo aardig en behulpzaam, ze snappen niet dat ik niet mee wil! Nou, ik wel.
Heb geen extra Luck meer nodig, heb al een beschermengel en een klavertje vier voor deze vakantie gekregen, te veel Luck is ook het lot tarten!

Om maar eens even heerlijk bij te komen van alles, even gedoucht en in het hotel een heerlijke super extra lange massage gekregen, normalite 1,5 uur voor 450 bath (nog geen 10 euro) maar ja, blijkbaar vond de dame mij aardig, ik ben echt 2 uur lang heerlijk verzorgt. Lekker een olie massage, hele lichaam, daarna nog drukpunten, (nee, niet die!), vervolgens nog een extra rug behandeling, want die zit te vast! Ik dacht, nu is het toch wel klaar, nee nog eens met een soort kruidenstempels over mijn hele lijf warme stompjes gekregen en daarna met heerlijke warme handdoeken helemaal afgenomen. Pff, hoe relaxt kun je zijn, maar nee, dat was nog niet alles, ik mocht nog gaan zitten, kreeg warme rollen in mijn nek en rug en kon nog genieten van een kopje the en een banaan. Heerlijk, de massage in het hotel is wel wat duurder dan in de omgeving maar het ziet er wel erg netjes uit, het is makkelijk en het was super! Ik ga zeker nog een keer!


Leuk gesprek met de dames gehad. Super attent en aardig. Weet meteen wat ze verdienen, dat zonder het te vragen. Vindt ik altijd wel leuk om te weten.

Na de massage gaan eten bij Hemlock. Een nette zaak, heb een fried riced gegeten. Leek meer op rode paella met vlees, vis en groente, maar dan wat zoeter. Het was heel goed maar ga er zeker niet meer naar toe. Heb wel genoten van een grote groep thaise welgestelde jongeren die zo veel herrie maakten dat ik de spaanse mensen naast me niet eens kon horen praten! Ha ha ha.
Na het eten wilde ik nog wat in het hotel drinken, echter ik stapte de zaak nog niet uit of de engeltjes zetten de kraan open. Niet normaal, binnen 25 meter was ik als een verzopen katje bij het hotel aangekomen. Was erg grappig.
Had me log bijgehouden maar ja, die is op de een of andere manier weg, dus nu deze was snellere versie.

Morgen een culturele dag, bezoeken van de tempels!
Voor zo ver, de eerste dag Bangkok!

Reacties

Reacties

Puk

Wow, klinkt heerlijk die massage! Ben je nu eigenlijk naar die bijzondere tempel geweest, zonder die aardige Thai ;-)?
Hoezo verkort verslag....haha. Je hebt een heus boek geschreven strakkies! Heel veel plezier en genietse!
Kus kus

Alexandra

Goed om te lezen dat je vlucht goed is verlopen. Ook wel eens leuk om zelf op de massagetafel te liggen en te relaxen. Veel plezier morgen tijdens je bezoek aan de tempels!

Daan

Hé Fe,

De eerste dag zit er op en de eerste massage ook ;-) !
Nog vele dag die volgen (en geniet er maar van, voor je het weet....). Veel plezier bij de tempels! XXX van ons.

Ina-Armando

Bueno bueno, que ricooooooooooo este masaje, que guay. Ahora a disfrutar de los templos.
Al final vistes el Buda que guay, bofferd. Una aqui entre la cabritas en Fuerteventura y tu con un super masaje. Menos mal que le dijistes al Luck en TukTuk hasta luego Lucas, que ya vengo devuelta. LOL
xx de nosotros.

Naomi

Hola Fe!

Klinkt allemaal echt als Bangkok, hahahaha en mooi dat je al meteen kennismaakt met de gastvrije tuktuk chauffeurs ;-)! Geniet van je culturele dagje en ql hetn andere moois dat vandaag op je pad komt.
beso

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!