Inspanning en ontspanning

Jongens wat een dag!
Wat is Bangkok toch geweldig! En dat terwijl ik nog niet eens alles gezien heb en vandaag een rustige dag heb gehad. Ik geniet werkelijk intens van het hier zijn. Dacht dat ik het fijn zal hebben maar voel me echt vertrouwd hier. Of het nu komt door al verschillende landen en continenten gezien te hebben of misschien door een aangeboren afwijking om gelijkenissen te zoeken weet ik niet. Ik vind Bangkok tot nu toe zo relaxt als Zuid Amerika. Overal beweging, eten op straat, kneuterige terrasjes, winkelstalletjes, verkopers, dit is zo herkenbaar en zo anders door de mensen, het aangeboden eten en de geuren. Maar een ding hebben Zuid Amerika en Bangkok, (kan nog niet over Thailand spreken) gemeenschappelijk, het relaxte gevoel die het geeft. Gewoon er zijn en genieten van alles om je heen.

Heb al zo veel kleine dingen overwonnen door alleen op vakantie te gaan. Neem als voorbeeld het alleen uit eten gaan. Pfff, dacht ik, maar het valt echt mee. Vanavond heb ik zelfs niets mee genomen wat me af kon leiden, geen boek, geen laptop, geen camara, ok twee sms'jes dan! Maar het is echt prettig en apart. Ander voorbeeld is dingen kopen, meestal vraag ik aan iemand die mee is wat hij of zij er van vindt, nu kan dat niet, nu ben ik alleen, ook fijn om te merken dat het lekker is. Tuurlijk heb ik de afgelopen dagen heel kort een paar keer gedacht, was maar iemand mee! Niet vanuit een gevoel alleen hier te zijn, maar meer met het gevoel deze omgeving, het hier zijn willen delen. Ja, ik doe niet alles wat ik wellicht in gezelschap zal doen, zoals in de drukke toeristische straatjes achter het hotel gaan zitten, ik zoek de wat rustigere plekken op, maar ja, misschien komt dat nog. Hoewel, liep er net langs en kan zeggen dat het er zeker van komt. Met name omdat het eten er lekker uit zag en goedkoop is. ;-). Oh en natuurlijk om de diversiteit aan mensen te bewonderen.

Vandaag na een hele korte slaap, powernap van vier uur! pff had echt last van het tijdsverschil, om zes uur opgestaan zodat ik op tijd om acht uur bij het vertrekpunt van de fietstocht kon zijn. Lekker ontbeten en in de taxi gesproken. Ik nam een metertaxi, zo heten ze dan, knal roze. De beste man zette de meter aan en wist door het briefje dat ik de receptionist had laten schrijven waar ik naar toe wilde. Na twee seconden vroeg hij of ik wist hoeveel het koste om daar te komen. Hmm wat een gewetensvraag zo vroeg in de ochtend! Nou, zij ik, zeg maar hoeveel je er voor wilt hebben, want als je de meter laat staan ga je toch rondjes rijden en ik wil er op tijd zijn. Lekker invullend van mij, hij begreep me en gaf me een big smile met de woorden, voor 200 bath rij ik geen rondjes. Ha ha ha, got ja! Nee, 200 is te veel, zij ik met een evenzo big smile. Ok 150 dan, ok, is nog te veel maar vooruit, het is vroeg. Dus keurig op tijd bij het vertrekpunt aangekomen, was de eerste en kon zo de groepsgenoten binnen zien druppelen. Nou het was een groep, een stel net student af, een moeder en dochter en een begin 50 stel. De tour is van Ko van Kessel of zo, in ieder geval een Nederlander, ik zeg dit voor het geval je het via internet wilt zoeken. Goed, alles goed geregeld, de gids, Jenny was erg grappig en vriendelijk.

De tocht was veel leuker dan ik had verwacht, gezien ik gisteren ook in Chinatouwn ben geweest en dacht dat wat ik gezien had het was. Maar nee, we fietsten door de markt, dan langs verschillende werkplaatsen die in woonwijken overgingen, van arm tot gemiddeld, natuurlijk wat tempelbezoeken en weer eens een markt. We gingen zo rap dat ik het eerste gedeelte geen fotos heb gemaakt. Gelukkig had ik de kleine cam meegenomen na een stop deze om mijn pols gedaan om al fietsend fotos te maken. Dit geeft echt een leuk effect. Indrukwekkend vond ik de penetrante etensgeuren, de kleine steegjes, de kleine ruimtes waar families in wonen, de vriendelijke mensen die de groep begroeten. Ook is het bijzonder om te zien dat er zo veel Chinese tempels zijn en alles zo geïntegreerd is. (hihih) Ik heb zelfs meegedaan en voor Buddha gebeden en volgens de traditie een vraag gesteld, dit middels het gooien van twee houten stukken. (vraag is positief beantwoord, dus world watch out). Al met al erg leuk om te zien en doen. Heb wat foto impressies geplaatst, lang niet alles, maar goed, een kleine indruk van de tocht.


Tijdens de rit door het leefgedeelte van de stad viel me op dan Bangkok echt veel honden en katten heeft! Leuke beestjes. Er was zelfs een vrouw die met haar kat op schoot de arme kat met haar pootje ons heeft laten uitzwaaien.
Nog een cool moment: we gingen met de fietsen op een bootje om aan de overkant van de rivier onze tocht voort te zetten, ik weet het niet maar volgens mij had de 'Captain' al met pensioen moeten zijn, we maakten een hardde klap op de pier en hij had werkelijk 15 minuten nodig om de boot op zijn plaats te krijgen, tot ergernis van het kleine dunne scharminkel die hem hielp en de hele boot met een touwtje naar zich toe aan het trekken was. De hele boot was zich aan het mengen hoe hij moest varen. Het was echt super!
We hebben de hele tocht goed weer gehad tot de laatste 10 minuten, toen begon het te druppelen, gelukkig is het bij druppels gebleven.
De drie uur zijn snel voorbij gegaan, echt een leuke ervaring een aanrader.

Na de tocht wilde ik eigenlijk gaan genieten van de roof top pool van het hotel, helaas zat het weer niet mee, het was behoorlijk bewolkt met zo nu en dan een druppel. Was ook te moe om naar de klongs te gaan. Ben met het jonge stel met een taxi terug gereden en in Khosan nog een t-shirt gekocht voor op mijn nieuwe wikkelbroek. Dat alleen omdat ik geen bijpassende kleur t-shirt bij me heb.

Moe, bezweet, opgezwollen en voldaan besloot aan de overkant van het hotel bij Ap.ple te gaan lunchen. Het was daar druk met locals. Heb heerlijk kip in hete saus gegeten en heb daar ook van een van de mijn tot nu toe lekkerste Tom Kha Kay soepen genoten.

Daarna heb ik het eten laten zakken door nog wat voor mijn werk te doen. (ja moest nog ff) en heb mezelf getrakteerd op weer twee uur massage. Ohhhhh wat is het toch heerlijk. Had weer dezelfde dame als vorige keer, expres naar gevraagd, naast een heerlijke ontspanning heeft ze mijn schouders echt onder handen genomen, pijn is fijn! Wil nog een keer, en nog een keer en nog een keer!

De middag / avond heb ik doorgebracht met het drinken van een papaja sap, wat lezen, armbandjes kopen (ja heb eindelijk een brede leren armband gevonden) hotel geboekt voor 8 september, bus naar luchthaven regelen, avondeten (weer bij ap.ple) en nu de blog schrijven.

Morgen richting Chiang Mai, fase twee van deze reis. Om 12:50 uur zit in in het vliegtuig. Ben benieuwd wat ik daar ga ervaren. Tot nu kan ik zeggen I love BKK! Do you?

Tot morgen, tot het noorden!

Reacties

Reacties

Puk

Het klinkt helemaal geweldig en super relaxt. Vind het zo goed dat je het alleen doet, al had ik er wel bij willen zijn en ik ben vast niet de enige ;-)!
Hier druppelt het nu ook een beetje en is het nog warm...en veel rustiger dan BKK en ruik ik alleen de zee. Lekker maar niet exotisch;-)

Patricia

Fijn te lezen dat je zo aan het genieten bent. Maar ben je wel in Bangkok? Haha. Heb het toch echt heel anders ervaren. Geniet maar lekker en leuk al die verhalen en foto's. Kus

Sas

Goh het is echt alsof ik een dejavu heb!!!
Ben echt jaloers op al je ervaringen!
Hardstikke leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.

Enjoy!
Sas

Theo

Leuk te lezen dat je zo aan het genieten ben. Probeer zo veel mogelijk te genieten en je gewone doen te vergeten. Het is zo weer voorbij. Nog heel veel plezier en tot ziens. Groetjes Theo

Manon

HI,

Was weer een goede dag moppie ! Ben blij voor je, weet inmiddels ook dat je veilig in Chang Mai bent aangekomen ben benieuwd naar jouw dagen daar.

Veel plezier !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!