Vliegen: van angst tot hobby (op weg naar Chiang Mai)

Bangkok ligt achter me, zit nu in Dada Kafe te Chiang Mai, de tweede stad van Thailand. Tweede stad wat betreft inwoners en grote. Vooralsnog niets van te merken. Het doet zich wederom zuidamersikaans aan, lage gebouwen, rechte wegen en blokken, overal restaurantjes en cafeetjes. Houten tafels, uithangborden en veel bloemen. Chiang Mai centrum, althans het oude gedeelte is een vestigsstad. Heb de muur nog niet gezien maar wel de rivier.

Chiang Mai staat ook bekend als de Roos van het Noorden, waarom weet ik nog niet, achtergrond nog niet gelezen. Wat ik wel weet is dat er veel massage en kookscholen zijn. Twee activiteiten waar ik wat mee heb!
Veel backpakkers komen hier om te gaan wandelen (hyken), met name de meerdaagse tochten zijn in trek. Op elke hoek van de straat wordt een tripje aangeboden. Waar het om gaat is wandelen, op een olifant zitten, raften en met een bambuflot varen. Het aanbod aan Things to do is met de tijd uitgebreid, je kunt naar de olifanten en de tijgers, dagtripjes naar omringende gebieden maken en voor de adrenaline verslaafden onder ons, je kunt aan een kabel hangen en over de bomen vliegen of je met een elastiekje om je benen in het niets laten vallen. Voor iedereen wat wils!

Mijn reis hier naartoe was aangenaam, had wel even stress toen de bus die mij zal halen om 10:15 uur, een kwartier na afgesproken niet was gekomen. Dacht al even dat ze me in de maling hadden genomen en dat ik plan B uit de kast moest trekken, met een taxi naar de luchthaven. Net voordat ik het wachten had opgegeven stond de bus voor mijn neus. Als een bezetene is hij richting airport gereden.
Inchecken ging makkelijk, ware het niet dat ik 1,6 kg te veel bij me had en de koffer moest legen. Gelukkig had ik nog een rugzak in de koffer dus daar wat spullen in gedaan. Toen ik door de controle heen ging piepte er ook van alles en stond daar bijna in mijn nakie. HIHIHIH en ik maar roepen, ik heb echt niets bij me! Nee, ook niet stiekem een piercing laten zetten! Misschien de pin in mijn enkel? Wie zal het zeggen.

De vlucht was aangenaam, maar wat ja, toch weer spannend, hoewel de stress wel mee viel. Vraag me niet waarom. Heb ik me al die jaren zitten aanstellen? ;-) Als die gaat, gaat ie toch, stress of niet. Dus probeer ik maar niet te stressen en er vanuit te gaan dat als het mijn tijd is mijn tijd dan maar is. Laat ik er maar van genieten!


Heb nog met een vietnamese amerikaanse gesproken. Zij is net in Vietnam en Cambodja geweest en blijft twee weken in Thailand. Misschien gaan we samen naar een kookles. We zien het wel. Wat komt, dat komt.

De reis duurde iets meer dan een uur, had mijn ogen even gesloten, meditatie muziekje opgezet en bijna in slaap gevallen. Toen ik mijn ogen opende was het landschap veranderd in een groene valei. Uitgestrekt en in de verte prachtige met groen overdekte bergen. Wat kan groen toch soms groen zijn zeg! Mooi om zo aan te komen.

In de uitgang van de luchthaven stonden wel 50 chauffeurs, ik vroeg aan een of hij wist waar Awana House was, hij keek me raar aan en zij hotel hotel, ik know nice hotel, ik draaide me gelijk om, had even geen zin in gemuts en ben direct naar de officiële taxistand gegaan en daar een taxi genomen. He, gemak dient de mens. Soms moet je in de mood zijn om te onderhandelen en dingen regelen, maar nu even niet. Heb vier nachten van minder dan 5 uur slaap achter de rug!

Awana House, mijn tijdelijk onderkomen is een guesthouse, vergelijk het met een groot heren huis, nee geen nederlands heren huis maar een die in Spanje of Portugal ziet. Ik heb daar een eenpersoonskamer, net groot genoeg voor een bed, een kast een nog een tv meubel. Dat was het, de douche is prima en ook op de kamer. Gelukkig is er ook air-co en kan buiten op het minibalkonnetje een sigaretje roken als ik dat zal willen.

Het is warm hier zeg. Heb net kip met groente en een pittig sausje gegeten, neem hier nog een lekker sapje, (orange, mango, lime) alles is vers en ziet er goed uit, om daarna met nieuwe energie de stad in te gaan. Een wandeling komt goed uit, laat het eten maar zakken, ben hier aangekomen. Waarschijnlijk neem ik zo een voetmassage, al die kraampjes en massagesalons, onweerstaanbaar.

Het is laat, ben weer gewoon wakker, 23:00 uur. De wandeling na de lunch was super, aangegeven door LP. Een wandelroute langs verschillende tempels, echt mooi, deze zal leiden naar de vrouwengevangenis, hier blijven dames te verblijven om een beroep te leren, ze hebben keuze uit cake bakker, masseur en nog iets. Je kunt daar ook koekjes kopen en je laten masseren, helaas heb ik ergens onderweg de verkeerde afslag genomen en niet bij de gevangenis uitgekomen, had ook geen zin meer om terug te gaan naar start, dus morgen zal ik de dobbelstenen weer gooien.

Wilde na de wandeling een voetmassage, moets nog een uur wachten bij de salon tegenover het hotel, dus ben ik daar de fotos voor de blog gaan verkleinen en even een douche genomen. Om 20:00 uur werden me voeten heerlijk onder handen genomen, wat een zaligheid voor 150 baht (delen door 46). Daarna nog heel even mijn nek. Nou de man moest om me lachen omdat ik nog zo vast zit. Heb hem gevraagd welke massage hij mij voor morgen zal aanbevelen, nou sowieso nek en schouders maar aromatherapie zal ook goed doen, in combi met nog iets, je energie moet omhoog. Nou! Lekker zeg! Dat is het, dat is de reden waarom ik zo moe blijf, ergens zit er nog energie vast en die gaan ze morgen lekker omhoog helpen!
Na het afsluiten van de massage raakte ik in gesprek met een duits stel, we zijn samen nog wat gaan drinken en onder tussen heeft de dame van de twee mij overspoeld aan tips! Mooi, ik heb mijn dag van morgen weer gevuld, om de hoek zit een super kookschool, daar kun je van 10:00 tot 16:00 uur zoet zijn, inkopen doen, koken, eten! Top! Daarna ga ik naar een of andere markt waar ze een super gaaf food center hebben. En natuurlijk tussen de bedrijven door een massage! Nou, weten jullie ook wat ik morgen ga doen!
Het stel was super vriendelijk en hebben mij op koffie getrakteerd, wat aardig toch! Blijft me verwonderen hoe makkelijk sommige dingen gaan. Gewoon openstaan voor de omgeving en op de een of andere manier 'het' laten gebeuren.
Het is fijn om mee te maken, ik geniet er van.

Na de koffie ben ik alleen gaan eten, ergens in een straat waar ik eerst dacht dat het druk zal zijn, maar het is een beetje uitgestorven of ik heb de verkeerde straat gekozen, kan ook nog. Enfin, heerlijke noedels gegeten. De kok was een homo en het hulpje was een van de club, heb ongegeneerd zitten flirten. Ha ha, gewoon om te oefenen, het werkte want ze kwam telkens langs, lachte op een bijzondere manier naar me en ging nog stoerder doen. Ik heb genoten. Natuurlijk niets serieus en ben gewoon naar mijn kamer gegaan. Drink daar nog een biertje en ga zo proberen op internet te komen.

Beste allen, tot morgen!
Heeft een van jullie trouwens nog vragen, suggesties of wat dan ook? Maken we de blog wat interactiever! Hahahah

Reacties

Reacties

Daan

Hi Fé,

Zoals je weet ben ik lang geleden ;-) ook in Thailand geweest. Als ik jouw verhalen zo lees, dan bekruipt me het gevoel dat ik daar echt met mijn ogen dicht heb gelopen.. Jouw verhalen zijn veel gaver dan mijn herinneringen! Mmm, misschien moet ik nog maar eens terug. Alleen al voor de massages hahaha.... Ik weet trouwens nog wel dat we in Chiang Mai een drie daagse trek hebben gedaan door de jungle. Dat was echt fantastisch! Zwaar afzien en maar goed dat het soms donker was daar waar we sliepen (ivm enge beesten etc brrr), maar onvergetelijk. Jij gaat toch ook de jungle in? Nou meid, geniet er nog meer van! Zo te lezen gaat het goed!!

XX Daan

Puk

Vragen en suggesties??!! Nou, nee. Ik wil lekker genieten van jouw verhalen en foto's :-D!
Leuk dat je weer makkelijk lieve mensen onmoet en gekke grappige dingen meemaakt.
In je naakte naaktheid op het vliegveld, hahaha

Erik

E vragen of suggesties bedenken? Nou moe. Maar vraag me er wel eentje af... hoe zit nou met die massages met happy ending?????

Ina

Fedrina, je kan je niet voorstellen hoe ik geniet van je ontplooïng, he he eindelijk dan. GELUKKIG.
Fantastisch voor je om alles maar gewoon over je te laten komen en HET te laten gebeuren, lekker open staan voor alles. Pfffffffffffff en al die massage´s zou zo een vlucht boeken hihi Super guay. xx Mam

swanda

waar is de foto van het hulpje?

Dim

Wat een belevingen! ik kon al snel met mijn gedachten terug naar thailand maar nu wil ik met alles weer naar thailand. Keep on writing! ik geniet met je mee.

Heb je al viskoekjes gegeten ? Talkpoeder gekocht?
Let goed op bij de kookles want je zal toch je kunsten thuis moeten vertonen

enjoy
Dim

Manon

Hi,

He zat je nu echt helemaal alleen in het vliegtuig ?

Je bent goed aan het genieten he. Het blijft ontzetten leuk om alles in mijn herinnering te vergelijken en dubbel dubbel te beleven. Ben benieuwd naar je hiking, maar ga eerst maar eens aan de kookles voor straks een voortreffelijke Thaise avond in Nederland.

ps; pas op voor het hulpje !

Suus

Hey meid, wat een geweldige reis! Lekker genieten en jezelf weer dagelijks verwennen met heerlijk eten en massages als je terug bent van de trekking. Maar dat komt wel goed als ik het zo lees :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!