Chill out in the city of Chiang Mai

Hi agian,

Vandaag heb ik een echte rustdag! Erg prettig en aangenaam, niets moet alles kan, gewoon het ritme van de dag volgen.

Na weer een korte nacht, toch uitgerust wakker geworden en om 9 uur de stinkwas van de trekking weggebracht, hmmm ben de geurende sokken vergeten! Doe die maar in een sopje en laat ze volgende keer wassen, het gaat namelijk per kilo en per keer. Ja, blijf toch op de kleintjes letten, stel je voor 1 euro betalen voor het wassen van twee paar gore sokken als ik voor 1 euro 3 onderbroeken, een blouse, een broek en wat onderbroeken kan laten wassen.

Heb op het terras van Awana House een heerlijke sandwich gegeten en lekker koffie gedronken. Om mijn gemakt een tochtje gemaakt door een andere kant van Chiang Mail, heb voor mezelf een route langs diverse tempels uitgestippeld. In een van de tempels was een familie cadeautjes aan de priester aan het geven.


Ik werd emotioneel van de manier waarop dit ging, de manier waarop de priester een gebed deed en hun zegende. Ik bleef daar even zitten terwijl iedereen na het ritueel de tempel verliet. Heb daar even gezeten en raakte geemotioneert. Ik weet niet of het van geluk of verdriet was, gewoon emotie. Omdat ze in de tempel bezig waren met muurschilderingen kon ik niet lang alleen zijn en heb mijn emoties ingeslikt en tot de volgende tempel bewaard.
Bij de ingang van de volgende tempel zag ik een bijzonder fortune teller apparaat. Je weet wel een waar je een muntje in gooit en je op een briefje je toekomst ziet. Dit keer echter met een Buddha. Hier kwam het kaartje niet uit de tong van Buddha maar lagen in een genummerd kastje naast de elektronische waarzegger, die dan wel een nummer aangeeft. Erg bijzonder.


Dus ik een muntje gooien zonder dat Buddha in beweging kwam. Ben ik een knopje vergeten of zo? Er gebeurde echt niets. Er kwam een Thaise man naar mij en gooide voor mij een muntje in Buddha, gewoon zomaar, omdat hij me zag aarzelen. Wat er toen gebeurde was hylarisch. Electo Buddha sprak tot me, hij sprak zijn zegening uit en opeens werd ik door water besproeid. Ha ha ha. Ik bleef een soort van flabergasted staan en de man lachte zich rot, zo ook zijn vrouw die een paar meter achter hem stond, ze kwamen niet meer bij, we lachten gezamenlijk om de situatie. Ik was zeik nat en zo ook de camera die dan nu ook gezegend is. Nou, als een verzopen katje kon ik mijn nummer 3 toekomst plaatje pakken en lezen. Wijs advies, oppassen voor false dingen en mensen met verkeerde intenties, lekker is dat. Wilde in deze tempel een beetje met de emoties van de andere tempel uitkomen en dan dit! De kaart adviseert mij ook in mezelf geloven en rustig blijven. Nou, daar dat is dan wel weer een goede raad. Past helemaal in het plaatje. Ben alsnog gezegend en wel, de tempel ingegaan, de meditatie stand aangenomen en even lekker bij mezelf gekomen. Hoewel ik christen ben lukt het me niet om hetzelfde aangename en onspannen gevoel in een of andere kerk te vinden. Bijzonder hoe rituelen werken als ze je aanspreken.

Na mijn spiritueel momentje heb ik mijn tocht hervat, nu richting Dada Kafe waar ik heb zitten internetten, sapje gedronken en een typische soep uit Chiang Mai gegeten, Kow Soy met kip. Een rode pittige currysoep met broccoli, bloemkool, peultjes, worttel, nudels en nog iets. Een echte aanrader!

Trouwens terwijl ik hier zo over straat loopt praten spreken de locals me in het frans aan! Krijg nou wat, ik wil niet frans lijken! Waarom frans?

Na de lunch even op de kamer bijkomen, zwemmen in het zwembad, douchen en op naar de massage (dit keer de minst fijne massage wat betreft techniek, ach het werkt). Toen ik bij de guesthouse aankwam zaten mijn taiwanese vrienden een afscheidsbriefje voor mij te schrijven, wat een schatten. We hebben gelukkig live gedag kunnen zeggen. Het is een komen en gaan zo, maar gelukkig is er internet, gelukkig is er facebook.

Na de massage even naar mijn kamer om mijn eerste uitgescheurde thaise broek om te ruilen voor een hele om vervolgens over de Sunday night market te struinen. De markt is heeeeel groooooot en lang, druk en gezellig. Je kunt er van alles kopen, van alles van kunst tot kitsch. Met name alles wat je op andere markten ook kunt kopen. Heb ergens gelezen dat er veel kooplieden van omringende gebieden komen met typische producten. Misschien had ik de verkeerde bril op maar het aangeboden goed die ik gezien heb verschilde niet veel van het aanbod van andere markten.

Vandaag vroeg naar bed, oordoppen in, morgen ga ik een lange dag maken, een tour naar Chiang Rai en naar de Golden Triangle. Nieuwsgierig? Nog een nachtje slapen...

Liefs,
Fedra

Reacties

Reacties

Puk

:-)

proost Tigger

Daan

Hoi Fe,

Mooie verhalen schrijf je... Verborgen talent of ...;-). Jungletocht vond je dus ook een hele ervaring, mooi zo! Wel triest eigenlijk dat die stammen gaan zitten voor toeristen hè. Blijkbaar worden ze er zelf ook niet blij van....
Maar al je verhalen lezende gaat het volgens mij heel goed met je en heb je het prima naar je zin. Goed zo! Dit is een vakantie om nooit meer te vergeten!

XXX Daan en uiteraard de groetjes van Marc ;-) (hij leest trouw je verhalen mee).

fedra

daan, dank voor de reactie! erg leuk om te lezen

Erik

Heb jij weer zeg. Wil je van je emoties af... even tot jezelf komen... Loop je tegen een Buddha met apart gevoel voor humor aan. In het ieder geval ben je voor de rest van je verblijf gezegend nu. Das dan wel weer een lekker idee. :-)

manon

Hi Moppie,

Nat, natter, natst, haha inderdaad voor anderen erg komisch om te zien. Ach ja, de betekenis is goed.

Ik ben benieuwd ik ga vanaf morgen ook een nieuw stuk Thailand ontdekken, helemaal spannend !!!

Dikke kus

Leon

Hoi Fedra,

Blijf genieten, want dat doen wij ook van je verhalen

Groetjes Leon en Es

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!