Gouden driehoek, Thaiand, Birma en Laos

Als eerste weer bedankt voor jullie reacties, echt top en gezellig!

Om zes uur ging de wekker, zoals in middels gebruikelijk is vijf uurtjes geslapen. Om 7 uur opgedut en wel voor Awana staan een wachten op de bus. Tijdens het wachten heb ik kunnen aanschouwen hoe de ochtend zegening voor de zaakjes voor het hotel gebeurd. Er komt een priester langs de winkels om offers/cadeautjes op te halen, deze stopt hij in een soort van metalen tas, de mensjes gaan knielen en de priester gaat voor ze bidden. Leuk om gezien te hebben, naast het feit dat het wachter op het busje daardoor aangenaam werd.
Een maal in de bus, weer een nieuwe groep. Dit keer een engelsman met zijn thaise vriendin, een stel die ik helemaal niet kan plaatsen, een dikke duitser een bijzondere jonge engelse jongen en spaans stel van rond de vijftig et moi. De groep integreerde niet optimaal, hoewel ik nu niets te klagen had. Ik zat gezellig naast de duitser die op de terugweg gore boeren aan het laten was, met de engelse jongen heb ik een super interessant gesprek gehad over politiek, wereldvisie, massages, energie, documentaires (what about Obama) en nog veel meer. Het was een bijzonder gesprek, leuk om een met een semi hippy te praten die met ontzettend veel interessante dingen bezig is. Het spaanse stel heeft me heel veel tips gegeven over Krabi, daar zijn zij namelijk geweest, dus heb weer eens geluk. Het stel met de thaise dame heb ik gevraagd een foto van mij te maken en het meisje van het andere stel heeft aan mij gevraagd of ze een foto van mij moest maken. Nou ze moest niet, maar graag! Voor het overige heeft deze groep geen woord met elkaar gewisseld. Vooral bol punt kom heeft totaal geen aanspraak. Sorry, ik voel me nu niet geroepen om een gesprekje te voeren, ben bek af.

Goed, de rit van Chiang Mai naar de grens tussen Thailand, Birma en Laos is lang, 3 uur, tussendoor even gestopt bij een marktje bij een hot spring waterbron en een mooie tempel, echt mooi, spier wit, heel bijzonder.

De chauffeur denkt dat hij in een F1 auto zit of zo, we echt een paar keer door een engeltje gered.

Bij de Gouden Driehoek aangekomen, wat eigenlijk het grensgebied tussen de drie landen is zijn we over de Makong rivier gevaren, deze rivier is 4000 km lang en komt langs Thailand, China en Tibet. De Makong is ook een brede rivier. In Birma helaas geen touch down gedaan. Veel Thaise gaan naar Birma om te gokken, naast de grens is dan ook een Casino. En Laos, die aan de andere kant van de rivier ligt, gaat Laos nu met hoe kan het anders, hulp van China ook een paar casinos aan de rivier bouwen. Bizzar om te zien hoe de omgeving al klaar gemaakt wordt voor dat wat Buddha verboden heeft, gokken!
Misschien heerst er een soort boefjes energie over het gebied. Vroeger, was dit gebied belangrijk voor de opium kweek en handel. Hier een daar schijnt nog een verborgen veldje te zijn. Maar... vertel dat niet verder! Ben benieuwd hoe het gebied er over 10 jaar uitziet.

Ik kan in ieder geval zeggen dat ik even in Laos ben geweest en heb rondgelopen op een marktje waar ik het al gauw voor gezien hield en terug naar de haven ging.

Daar stonden drie kinderen en een moeder te wachten op de buitenlanders om wat geld te vragen. Ze vonden het niet leuk dat ik fotos probeerde te maken, met name de wat oudere dochter die het kleinste familielied in een wikkeldoel om haar heen had hangen. Ik heb uit respect dan maar geen fotos gemaakt. Heb ze ook geen geld gegeven, dan gingen ze wel poseren. Ik heb ze wel een pak koekjes gegeven en ze met rust gelaten. Zat vlak bij hen en had een mooi uitzicht over de rivier, daar niemand anders aanwezig was heb ik met de zelfontspanner gespeeld. Toen kwamen de kids van zelf lachend naar mijn toe, aangetrokken door mijn actie en de gekke flits. Ze wilden zien wat ik had gedaan en moesten om mijn foto lachen. Toen stonden ze zo dicht bij dat ik van hen een foto maakte en zij ook moesten lachen en zichzelf aanwezen en naar mij keken. Erg bijzonder. De moeder liet het toe en lachte ook naar me. Toen de andere toeristen kwamen mochten de kinderen niet meer op de foto zonder geld te krijgen.

Terug in Thailand hebben we geluncht en zijn weer naar een longnek zetteling gegaan. Ik heb mijn plekje aan de spanjaard afgestaan, dit naar aanleiding van mijn vorige minder prettige ervaring bij de Longneks. Dit bezoekje was blijkbaar optioneel. De spanjaard blij. Daarvoor nog even bij een marktje geweest en daar The best price voor een nep horloge kunnen vinden, heb een Diesel voor 200 bah, 4 euro.

Via Chaing Rai terug naar Chiang Mai, de chauffeur heeft zijn F1 kunsten weer geflikt. Het regende na dat ik vier autos in de berm zag liggen, waarvan twee onderste boven vroeg ik of hij wat langzamer door de bochten heen wilde gaan. Geen gehoor, de kick was blijkbaar belangrijker. Gelukkig assisteerde de engelse jongen mij die in de volgende stop erg prettig tegen de gids zei, als hij zo blijft rijden stap ik uit, dus zeg het maar. Nou, de nieuwe Schumacher bedaarde.

Blijf me zelf verwonderen over het feit dat weinig gebeurtenissen nog zo een lang verhalen maken!

Deze tour is zeker geen aanrader, voor 30 minuten in een boot 6 uur in de auto zitten en niet zo veel bijzonders zien, nee, echt een stomme tour. Ben kapot en moe, dat alleen van het zitten.

Ga zo lekker bijkomen en morgen al weer de laatste dag in Chiang Mai! Misschien nog naar een tempel boven op de berg. Ik zie wel.

Beste allen, tot morgen!

Ina

Ondanks alles toch weer aardige ervaringen opgedaan en helemaal wordt het duidelijk dat de mens overal ongeveer hetzelfde reageert, hihi. En niemand hoeft niemand te onderhouden.....
Kan mij voorstellen dat je echt doorgedraaid bent zoolang voor een beetje. Dus maar weer een lekkere massage, dan knap je weer op :-))

Puk

Haaa! Geweldig dat de kids naar je toe kwamen en de moeder het toelachte. Wat respect en bij jezelf blijven al niet voor een ruimte en mogelijkheden kan zorgen.

Zeg Ina, er wacht een uitdaging op jou;-)!!!

Patricia

Hoi lieverd. Ik liep een aantal verhalen achter, maar nu weer bij. Wat een geweldige foto die witte tempel. En wat een verhalen allemaal. We missen je wel hoor. En wat een suffe mensen in de groep. Gelukkig geniet je wel. Benieuwd naar de volgende verhalen. Kus

Theo

Hoi Fedra, ik geniet steeds van je reisverslag, je beleef zo veel mooie en leuke dingen. Aleen je rust! Je moet er als je terug bent wel weer tegen aan vergeet dat niet hahaha, maar je herinneringen pakt niemand je meer af, groetjes.

Manon

Mhh, jammer dat dit een beetje tegenviel, maar zie wel weer een paar mooie foto,s!!

Geniet nog even van Chiang Mai en het noorden en probeer nou eens wat langer te slapen!

Dikke kus !