Reis naar Krabi, wat brengt reizen?

Chiang Mail ligt nu achter mijn, is nu al een mooie herinnering.
Vandaag, de reis naar Krabi.
De eerste vlucht was goed, een beetje spanning die zich met name heeft geuit door elk uur naar de w.c. te moeten gaan en zo nu en dan een adrenaline stoot.
Weer een Bangkok geweest en hoefde me dit keer niet uit te kleden bij de controle, alles ging naar wens. De tweede vlucht was ook prima, maar ja, het plassen is alleen maar toegenomen.

In mijn eentje reizen is een bijzondere ervaring, naast de bijzondere plekken die ik bezoek, de natuur die ik aanschouw, de activiteiten die ik doe en de mensen die op mijn pad komen, brengt deze reis me ook dichter bij mezelf. Op sommige momenten verandereden genestelde emoties zich in gedachtes en gevoelens, zo maar in eens. Zoals vorige keer vlak bij de electro Buddha tempel.
Misschien dat de vele massages hebben bijgedragen om de in het lichaam opgeslagen emoties in beweging te zetten. Ik geloof in het emotionele geheugen van het lichaam.
Geef er de ruimte voor en er gebeurt van alles, een lach een traan, alles kan. Ik laat het gebeuren, onder het motto, dan ben ik daar maar vanaf en heb er bewust of onbewust geen last meer van.

Nou, verder niet te zwaar maken, deze reis is vooral leuk en prettig, maar wil ook even stilstaan wat er emotioneel me mij gebeurd. Het hoort er bij en belemmert mij niet om het fijn te hebben en om te kunnen genieten van alles wat er gebeurt. In tegendeel, het geeft nieuwe energie en meer ruimte. Opgeruimd staat netjes.

In Krabi verheug ik me op zon, zee en stranden, toertjes en ik hoop weer op een hoop leuke ervaringen. We zullen zien, geen controle, geen plannen, just wait and see. Bevalt me prima. Elk moment bied onverwachts een mooie kans, een nieuwe mogelijkheid en ervaring. En het leuke is dat alles van zelf goed komt.

Het hotel La playa is wat ik tot nu toe heb gezien echt super, heel stijlvol. Kom nu woorden te kort om het omschrijven. Ik zal gauw fotos plaatsen. Mijn kamer heeft twee grote bedden en er is nog voldoende ruimte om de wals te dansen. Wie doet mee?

De verbinding vanuit de luchthaven naar het hotel wat trouwens geweldig, lekker makkelijk, gewoon koffers halen, naar een balie voor de bus lopen en klaar is Kees. 40 minuten en ik ben er, dat voor 150 baht, prima. Kon ook een taxi nemen maar die was 600. Dit staat gelijk aan minstens drie dagen luxe eten!

Zit nu in een thais buitenrestaurantje te eten met 30 andere toeristen. Ik doe gewoon mee, als eerste omdat ik ook een toerist ben en als tweede omdat ze hier echt leuke gerechten hebben. Weer eens wat anders dan straat nudels of soep. Wil jullie de ogen niet uitsteken maar de Lap Gai, een of andere beef salade is niet te beschrijven zo geweldig, ga toch maar een tweede gerecht nemen, op aanraden van cheffie, fied squid with garlic and pepper.

Dacht dat het hotel wat afgelegen zal liggen maar dat is gelukkig niet het geval! Valt alles mee. Fijn, weer een meevaller zonder vooruit te denken, wat een vrijheid!

Wat ik helemaal ben vergeten te melden: in Chiang Mai, ondanks het de reputatie niet heeft, heb je zo veel oudere mannen die met jonge thaise vrouwen gaan. Bar achter bar, elke bar ziet er hetzelfde uit, een laag gebouw, een soort pijpenla (lekker toepasselijk), een bar, een pooltafel, een paar krukken en zittafels. Kun je er je 20 achter elkaar en tegenover elkaar voorstellen? Elke bar heeft zo ongeveer 5 meisjes zitten, inclusief die achter de bar. De muziek is engels en staat kei hard aan. Tot zover gaat het, maar het is de hoeveelheid zittende, afwachtende meisjes en de hier en daar poolspelende of drinkende of met meisjes spelende oudere heren die de sceen zo weerzienwekkend maken. Erg naar om te zien. Aan de andere kant ben ik erg dankbaar dat deze meisjes er zijn en mij beschermen voor deze mannen. Misschien is het voor de heren ook niet makkelijk om daar te zitten flirten terwijl jonge westerse dames voorbijlopen, met al onze oordelen. Wat zal er in hen omgaan. Hoe zal dat werken. Weet niet, het voelt raar.

Morgen hoop ik laat wakker te worden, lekker uitslapen en verheug me op voor het eerst tijdens deze vakantie zonder oordoppen te hoeven slapen. Ook weer eens prettig. In de loop van de ochtend Ao Nang ontdekken en op zoek gaan naar een toertje. Volgens google is het weer de komende dagen echt vreselijk, we zien het wel. Dan maar een boottocht in de storm.
Ohhhh weer een muggenbult of twee rijker!

Schatjes, tot morgen.

Reacties

Reacties

Puk

Ontspan-se!
Enne wie weer is een storm daar ook wel mooi en goed voor een paar indrukwekkende foto's (hotel een beetje hoog gelegen? ;-D)

Patricia

Erg he die bars. Plaatsvervangende schaamte. Lekker uitrusten. En je kaart ontvangen, leuk. Kus en groeten aan Krabi

Erik

Wat is er aan de hand? ik krijg geen melding meer van nieuwe verhalen van je! Dacht even dat er wat aan de hand was. asjemenou!

Theo

Wat is jaloezie??? Geen idee maar geloof dat ik wel een beetje jaloers aan het worden ben en dan met namen met wat jij allemaal zie en beleeft.
Geniet er nog even van. Het is eerder voorbij eer je het in de gaten heb en dan krijg je mij weer aan de foon.
Groetjes, Theo

Manon

Zo ben je ineens weer egens anders!

Inderdaad al die bars, de politie ging er ook regelmatig naar binnen en los, werd de tent gewoon afgehuurd !

Geniet van al het moois en het lekkere eten. Ik kan mij ook nog goed herinneren dat ik het eten in het zuiden helemaal toppie vond !!!!


KUszzzzzzzzzz
Manon

Naomi

Hahaha pijpenla:-)

Verder top dat naar cheffie hebt geluisterd en niet bent teleurgesteld;-). Relax, take it easy & have fun in Krabi.

PS Je krijgt de hartelijke groeten van Jan&Petra

Oom Ed

Horny old men sustaining prostitutes by fate........weerzienwekkend?
A freudian slip?

Enjoy!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!