Charge the battery in Ao Nang

Jongens, jongens niet om het een of andere maar voor de 'food minded' onder ons is het hier en waar genot. Het staat wel in alle gidsen en het is me door voorafgaande Thailand bezoekers ook verteld, maar het blijft geweldig om zelf mee te maken.

Ik zit nu met twee heerlijke gerechten voor mijn neus. Als eerste een rode curry met squid. Hmm, dit is tot nu toe de lekkerste rode curry wat smaak betreft en dan squid erbij... maakt het anders en heerlijk. Als bijgerecht heb ik gekozen voor de Son Tam Thai, een salade, laat me de kaart even als spiekbrief gebruiken: Thailand's second national dish with many different variaties! This one is made with shredded green papaya, lime, sugar, fish sause, tomatoes, garlic, baby dried shrimps, chilies and peanuts. Absolutely wonderfull if you don't like it spicy, just ask for Mei Phet good eather way.
Nou het is lekker en spicy, morgen ochtend heb ik er zeker nog een hoop plezier van!
Dit etentje zal de dag voor vandaag prima afsluiten!

Lekker lang geslapen en toch op tijd voor het prima ontbijt in het hotel. Daarna Ao nang ingegaan, de straat op gelopen, op zoek naar een toertje voor morgen. Uiteindelijk twee gekocht en kreeg nog extra korting. Morgen de James Bond tour, naar de Phang Nga Bay. Wat het inhoud vertel ik morgen natuurlijk. Overmorgen weer een tour, Phi Phi en nog veel meer. Ben benieuwd. Hoop dat het droog is, zon is leuk voor de fotos en het uitzicht, maar ja, ik ben blij als het droog blijft.

Na het boeken van de tour nog even bij de linker bay gekeken, mooi uitzicht over de zee, waar je de rotsformaties in het water kunt bewonderen. Het strand stelt eigenlijk weinig voor, twee meter is al veel. In ieder geval, waar je bij het strand komt kun je longtailboats nemen naar andere stranden en eilanden. Had vandaag zin om niets te doen maar weet in ieder geval waar ik moet zijn.
Daarna via het dorpje, de hoofstraat, meer kun je het niet noemen, gelopen naar de andere kant van de baai, waar ook weer een strand is en je ook met name savonds lekker kunt eten in een van de boulevard tentjes. Heb een ananas drankje gekocht en een uur op het strand gezeten, gewoon kijken naar het water en ontspannen.
Later, omdat ik weer eens moest plassen, ben ik naar het hotel teruggelopen om de hele middag aan het geweldige zwembad te liggen. Voor de gezelligheid was het aan het zwembad te rustig, er lagen nog 3 andere stellen die druk waren met ontspannen, beetje zwemmen en boekje lezen. Ik heb hetzelfde gegaan.
Lunch was ook top, een super smaakvolle en vullende club sandwich met patatjes als extra bonus. Het was echt om je vingers er bij af te likken!

Ondanks dat het bewolkt was ben ik behoorlijk verbrand. Had het kunnen weten!
Enfin, na een paar uur bakken heb ik me even in mijn balzaal teruggetrokken, daar van bed naar bed gesprongen en gedanst. ( nee dat laatste natuurlijk niet). Heb lekker suf een film gekeken.

Heb nog even de tijd genomen om wat dingentjes voor mezelf op te schrijven en kan nu me volle buik zeggen dat ik een fijne oplaad dag achter de rug heb. Ben voldaan.

Voor jullie nog een fijne middag of avond. Dit meisje gaat op tijd slapen, morgen vroeg als Bondmeisje weer op.

Reacties

Reacties

Puk

nou leuk hoor al dat lekkere eten DAAR;-( tuttebel!

Heerlijk genieten zo...! En toch maar eens even op dat bed dansen als ik jou was...waarom NIET?!

Daan

Ik ben het met Puk eens Fé. Gewoon heerlijk dansen en springen op dat bed. Wat kan jou het schelen. Heerlijk gek doen jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ;-).

Erik

Even de tegenhanger spelen...
Doe nou maar NIET op het bed dansen. Als mis gaat heb ik morgen geen reisverhaal alleen over "de Val" en daar is al een boek over volgens Minco.

Ik zit HIER gewoon aan een appeltje maar ben ik ook best blij mee. Vanmiddag hier de getijden getrotseerd op de golfbaan. Was stormachtig en iedere keer buien. maar... ik zat precies tussen de buien en had zon. Was wel heel rustig. grootste deel van de golfers zijn watjes. Als weer beetje anders is dan zon en windstil haken ze af. En het is JUIST leuk als het koud is, hagel, sneeuw, wind etc. maar ja... smaken verschillen gelukkig!

Ina

Best leuk he lekker gek doen, dansen, springen maar dat liever op de grond , zoals Erik zegt stel dat de Val komt dan missen wij de rest van de reis.
Wacht met spanning op het Bond verhaal.
Hopen maar op zon dat is mooier voor de foto's straal blauwe hemel en daar steken dan die groene "Haaien" lol mooi tegen af.

Manon

Ohhh, wat een luxe dag en wat een super omgeving met al dat lekkere eten.

Ik kan mij nog goed herinneren dat ik toen heel erg blij was met patatjes. Naast alle curry,s, rijst en noedels kan dat ook heel lekker zijn.

Ben benieuwd naar de neiuwe Bond film, komt straks uit volgens mij !

Groet
Manon

fe

lol
wat een leuke reacties weer!
ik ga niet springen van bed naar bed, maar wel op een bed. dat is wel een goed idee en voelt eigenlijk wel zo!

hans

met genoegen je story,s gelezen....waaauh in november ga ik ....voor die tijd zou ik je graag nog es spreken als je dat ziet zitten? hier mn e-mail hansoos@home.nl totlater? Hans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!