Bond, James Bond, see you on Saturday

Altijd hetzelfde met die mooie mannen, ze laten je gewoon voor een andere belangrijkere afspraak staan! Vandaag had hij als smoes dat er te weinig bewonderaars op bezoek wilden komen.

Had me zo verheugd in een bijrol in deze film! Om 8:25 stipt werd ik door een super leuke ladyboy opgehaald, ze, het barste van de energie en was erg vrolijk. Vandaag bijna een private tour voor jou zei ze. Leuk, dat klinkt spannend! Aan het volgende adres aangekomen om de volgende figuranten op te halen bleken deze de trip afgezegd te hebben. Van 7 deelnemers was er maar een enthousiasteling over gebleven. Helaas zal de trip dan te prive worden en heb ik die maar naar zaterdag verzet op verzoek van deze dame.
De gezellige Bell, zo heet ze in het nederlands, heeft me dan op na dit keer mijn verzoek naar een alternatieve tour gebracht. De vier eilandentour met een longtailboat tegen een goedmakersprijsje (400 bath). Dat zal wel, maar goed. Ik was als eerste daar en dacht, deze gaat zo ook niet door omdat er te weinig deelnemers zijn. Deze stomme gedachte gauw op zij gezet en gewoon blijven zitten. De dag is mooi en helderder, dus komt heus wel goed.
En inderdaad, om 9:30 uur kon de tour beginnen. De groep was half Aziatisch en half Europees.

We zijn eerst een stukje gaan varen en komt zo wat dichterbij de rotsformaties die zolas de gidsen zeggen, als walvissen uit het water stromen.
Gedurende de tour hebben we een aantal paradijselijke eilanden kunnen aanschouwen en genieten van het strand en de zee, die heerlijk lauwwarm is en bij de kust kristal helder is. Helaas zijn deze eilanden niet desolaat omdat er verschillende touroperators het zelfde rondje maken. Als je aan meert zijn er natuurlijke meerdere bootjes en mensen aanwezig die ook balen dat ze niet de enige zijn. Dan noch, het gevoel is al prima. Lekker relaxen aan het strand en snorkelen met de visjes die je kunt voeren. (klinkt als cuba)
Ik heb kennis gemaakt met eens stel uit Madrid, een jongen uit venezuela die tot maart de wereld rondreist een een italiaans meisje. We hebben echt leuke en aangename gesprekken gehad over reizen, isla margarita, laos, vietnam, de boeven acties die de venezolaan en het italiaas meisje hebben meegemaakt, erg leuk. Het was ook erg prettig om weer eens een dagje spaans te praten. We hebben veel lol gehad samen, het was zo easy going, zij hebben de dag echt tot een super dag gemaakt!
Wat ben ik dankbaar voor deze momenten en dagen! Goede afwisseling van alleen zijn en delen met onbekenden. Wat kan dat soms mooi zijn.

Om 4 uur weer terug in het hotel gekomen waar ik opeens ontzettend veel trek had in een baco. Voor het eerst deze vakantie heb ik me deze lekkernij gegund. Ik zat alleen aan de bar van het zwembad en heb de hele tijd met de bardame gesproken. Ook super. Ze verdienen als hotel medewerker ongeveer 5000 bath per maand. Ze woont in een huis dat eigendom is van het hotel, ze krijgt kosten en inwoning. Met wat ik in een jaar op rook kan zij een scooter kopen. Ze werkt graag hier ondanks dat ze haar manager niet zo leuk vindt, het team is gewoon erg gezellig en ze kan engels leren. We hebben ook gesproken over kou hebben, ze kon zich helemaal niet voorstellen hoe nul graden zal aanvoelen.

Met een blij en voldaan gevoel rond vijf uur terug naar de kamer gegaan om te douchen, even te chillen en de mail te bekijken. Vindt het zo leuk alle reacties en mailtjes te ontvangen en te lezen. Leuk dat jullie deze ervaring met mij willen delen!

Daarna even gewandeld en nog wat gekocht om daarna weer eens lekker te gaan eten.
Vandaag stonden op aanraden van een andere eet liefhebben viskoekjes op het menu, met als tweede gerecht Hoo Mong Talay Mapraw onn, een moeilijk te onthouden naam voor een combinatie van vis met groente geserveerd in een kokosnoot. Een heerlijke samenstelling. De viskokjes waren rijk gevuld en het andere gerecht zo zacht en smaakvol tegelijk dat ik even dacht dat ik in de hemel was beland.

Morgen de Phi Phi tour. Weer eiland hoppen en snorkelen, ik weet niet wat het weer gaat doen maar ben blij met de hier in de mode geraakte waterdichte zak. Vandaag heb ik er veel plezier van gehad! Het opspattend water heeft mijn Canon niet beschadigd.

Straks op de kamer de log afmaken, fotos plaatsen en misschien een filmpje kijken.

Voor zo ver mijn nietsdoen in Ao Nang en omgeving!

P.s. het is nu opeens gaan stormen...spannend voor morgen!

Reacties

Reacties

Puk

Klinkt weer héérlijk;-D!!!

hopelijk gaat de bond tour morgen door en anders heb je toch nog een paar dagen...dusss

manon

Zo lekker zeg.........die foto,s wauw.

enne als er iets misgaat komt er altijd weer iets goeds voor terug. Zo zie je maar weer, gewoon een spaans dagje gehad !!!

Dikke kus

manon

Mhh dacht ik een keer de eerste te zijn, Is puk gewoon 1 min sneller ..........................

Naomi

Leuke foto en lekker niksen! Nikse verder en tot je volgende verhaal!

fe

wat zijn jullie snel!

het is nu opeens onwijs gaan stormen! hahaha

zit onder afdakje van balkon. Laten we hopen dat het morgen over is, ander zondag touren en morgen echt niets doen! (toch nog)

Erik

Snap er niks van hoe Puk het doet.
Iedere keer de eerste reactie. Puks niks te doen of zo? Of stuur je eerst Puk een sms'je of zo van NU kijken! dan ben je lekker de anderen voor.
Voorstel van Erik:
Puk mag de eerstkomende keer NIET de eerste reactie sturen op de mail. Eerst moet Manon!
Dikke knuffel, E

fe

puk heeft i-phone, denk dat dat het is.
Vandaag, 5 sept regent het als een gek, dagtrip gaat niet door, blij me de grote kamer, hoef me niet te vervelen.

armando

me trae buenos recuerdos 007 xxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!