Verplicht niets doen door de regen in Ao Nang

Als eerste mijn excuses de blog van gisteren had moeten heten Bond, James Bond, see you on Sunday.

Heute Leute, habe ich gar niechts gemacht! Helemaal nada de nada. Nix! Ok, bijna niets dan.

Zit weer in mijn vaste tentje om te eten. Door de regen heb ik geen zin om naar de baretjes aan het strand te lopen en het eten is in deze tent zo goed geprijsd in vergelijk met de andere en zo geweldig lekker, waarom moeilijk doen als het hier zo lekker is?. Ik ga zo genieten van een soep, het is een beetje fris en dat lijkt me wel lekker voor het lichaam. Eet vanavond Tom Yam Goong en spicy shrimos soup with mushroom and lemon glass (moet het niet grass zijn?) Erg smaakvol weer.

In de ochtend vroeg opgestaan en ondanks dat het regende had ik nog hoop op een opklaring na het ontbijt. Om 8 uur dacht ik toch, dit wordt niets, en ben naar de receptie gelopen. Heb de touroperator laten bellen en gevraagd of ik de tour kon verzetten naar 7 september. Ik hoop dan op beter weer, ondanks alle online weersvoorspellers toch voor de komende 7 dagen storm aangeven. Laten we hopen dat de weergoden daar geen zin in hebben.


Heb de hele ochtend in mijn kamer liggen lezen en wat geschreven. Lekker chillen dus.
Om 13:00 uur in de bar van het hotel weer een eens Club Sandwich genomen. Het was weer smullen. Daarna mijn boek uitgelezen. Het boek, haar naam is Sahra is zo mooi dat ik het andere reizigers ook gun en ga deze in de boekenkast van het hotel plaatsen. Heb in het voorblad van het boek geschreven dat mensen het boek mochten lezen maar dan wel met het verzoek het boek niet te houden en ergens neer te leggen waar iemand anders het ook kan vinden. Mijn bijdrage aan de verspreiding van de boodschap en ter nagedachtenis van wat er in Parijs is gebeurd.

Na het uitlezen van het boek wilde ik weer tv gaan kijken maar er was geen stroom, mijn eerste gedachte was, zie je wel, je gaat gewoon lekker niets doen en ben maar gaan slapen. De ultieme vorm van echt niets doen! Om 17 uur schrok ik wakker, dacht dat het ochtend was en te laat was voor de tour. Wat kun je dan toch schrikken zeg! Bleek dat de stroom niet was uitgevallen maar dat ik de sleutel niet in de energieaansluiting had geplaatst! Hahahah

Na een paar dagen geen massage gehad te hebben begon ik al afkickverschijnselen te vertonen. Hooooo hoe moet het straks weer in Nederland? Dus wat doe je dan, gauw op zoek naar het remedie. Die was 700 meter van het hotel te vinden. Koos moedig voor de Thaise massage. Het duwen en trekken zoals ik verwachte bleef uit. Vooral ging het om het uitdrukken van spieren en het indrukken, heel hard indrukken van drukpunten over meridianen. Het masseren lijkt wel een balanceer over het lichaam. De masseuse klimt op je, zit bijna in je en verdraait zich in alle hoeken om de ledenmaten maar in de goede uitgansposities te krijgen om ze dan mee een voet, hiel, knie of elleboog te bewerken. De dame die mij masseerde had wat verkoop technieken gehad en rade me een voet behandeling aan, ik had te veel eelt. Nou vind ik het persoonlijk wel meevallen maar een voet scrub wil ik best hebben hor!
Als afsluiter had ik gevraagd om mijn rug in te smeren omdat die zo verbrand was, ja hor, dat wilde ze doen. Voor ik het wist had ze een hele klodder tiger balsam over de verbrande rug gesmeerd. Echt super geweldig, ik kon niet anders dan lachen.

Voor morgen staat de uitgestelde James Bond tour op de planning, we zien wel wat het weer doet. Als het niet door gaat is het erg jammer, had die plek wel graag willen zien. Heb natuurlijk al een aantrekkelijk plan B in gedachte, hoe kan het ook anders. Een stiltedag / meditatie dag in lassen. Geen mail, geen tv, geen internet en geen log. Gewoon mediteren. Praten doe ik dan alleen tijdens de lunch en om te kijken of ik me geld terug kan krijgen voor de tour. Misschien nog een olie massage nemen maar verder niets. Een bewustzijnsdag. Als jullie geen blog zien, weet je wat de reden is! Ik beloof daarna gewoon weer door te gaan met bloggen. Het zijn nog maar een paar dagen!

Vanuit het regenachtige Ao Nang wens ik iedereen een fijne dag!
Tot morgen of overmorgen!

Reacties

Reacties

Ina

Hmmmm heerlijk die verwendagen voor je.Lekker smullen, massage's , wat voor het goede doel doen. Verder niets te wensen. Ik hoop dat de weergoden je goed gezind zijn, zo niet dan nog zo'n bewustzijnsdag. Hoe dan ook genieten maar en zonder zo'n klodder tigerbalsem op de rug, waw.Zal het relaas morgen missen.xx

Erik

Indrukkende foto van al die regen. waarom blijft die oliefant rechts in de regen zitten trouwens. omdat tie van steen is???
Hier vandaag prima weer, maar desondanks geen James Bond opname. Snap er ook niks van. En als James Bond morgen weer niet door gaat dan sla je um maar gewoon op z'n muil. Ben het wachten nu zat hoor. Kapsonesleier... wat is dat nou. wordt ons al twee dagen een verhaal over een film belooft en er komt niks, nada, gar nichts, nakkus, rien, nothing en zo... bah nee B A H !!!!
Massage van de dame van vandaag klinkt wat bizar. Klimt op je. bewerkt je met knieen en voeten. Begrijp er niks meer van . Misschien zelf ook maar keertje laten doen. Misschien begrijp ik het dan beter.
Tot heel snel weer knuf, E

Barry

Ha die Fedra,

Wat een belevenissen zeg en zo in je eentje wat een lef heb je toch. Geniet ervan je hebt het verdiend.

liefs Barry

Manon

MHhhhh, ook lekker zo dagje ! Jij moet straks echt aan afkick voor de massages ! Geniet er maar lekker van !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!