Phang Nga bay, The man with the golden gun

Deze dag komt in de top drie van deze vakantie! Wat een genot!
Had zo veel zin om de Phang Nga bay te zien, weet niet waarom, maar het was nog leuker en mooier dan ik had verwacht. De sfeer, het uitzicht, het gezelschap, alles was top! En de dag is nog niet eens om!

Ik heb werkelijk van alles genoten. Ja, ook dat ik me op de een of andere manier weer na het gaan van de wekker, tijdig wakker ben geworden en alles in rap tempo heb gehaald. De meisjes van de receptie lachten me uit, ze waren me al komen halen, maar ze kwamen zo terug. Op hun aanraden kon ik nog wat te eten halen. De bediening was meer dan vriendelijk en gaf me een doggie bag waar ik twee toast en een ei in kon doen. Ontbijt to go!
Ze zijn alle zo super grappig en vriendelijk hier!

De gay gids die de groep begeleide was, zoals je bijna kunt verachten, zo gek als een deur en zorgde voor een super sfeer. De groep was klein, een duitse moeder en zoon, een thais stel en naast mij, later nog een ander duits stel die ons bij de boot naar de Bay opwachtte. Het was een vriendelijke en gemoedelijke open groep. We hebben veel lol met elkaar gehad. Niet alleen de samenstelling van de groep maar ook de omgeving is er prachtig.
De weergoden hebben gelukkig weer tegen alle voorspellingen in onze dag goed begeleid. Het ging meestal regenen als we overdekt waren.

Na de bustrip van Ao nang naar de Bay die je langs diverse agrarische gebieden zo naar de Limestone valley leidt kom je bij de Bay aan. Daar met een luxe longtailboat wordt je door de golven natgespoten tot en naar de kano boot gebracht. Blijkbaar had ik deze tour niet betaald, dus vooruit maar weer, omdat ik met de gids in een bootje kon heb ik weer 250 baht betaald voor een rondvaart. Het was elke bath waard, naarst de vaart langs de limestones, ook in de mangrove gevaren en lol gehad omdat de gids met de kano kapitein aan het flirten was. Echt genoten.

Na deze relaxte ervaring op weg naar de James Bond rots formatie of eiland. Als je aankomt denk je, nou, is dat het? Maar het is echt leuk en ontspannen. We hebben met elkaar leuke fotos gemaakt en een beetje gekletst.

Het James Bond gebied, waar the man with the golden gun is verfilmd, achter ons latend weer met de boot naar het lunchgebied. Dit gebied is met name moslim. Je mag er geen alcohol drinken of in je bezit hebben. Je risico is dan een boete van 20000 bath, bijna een twee weken verblijf in dit land. De lunch was naast overheerlijk en uitgebreid ook gezellig.

We sloten de tour af met het bezoeken van de monkey cave. Een grot waar voor de ingang heel veel leuke aapjes zijn. In de grot kun je wandelen en een liggende buddha belijken. Heb daar weer een elektronische Buddha mijn toekomst laten voorspellen. Dit keer was het vooruitzicht super. Heb van de gids geleerd dat als wat op het papiertje staat je niet aanstaat je deze gewoon in de tempel kunt achterlaten. Ha ha, net het christendom, als het je niet bevalt laat je het liggen of doe je twee gebedjes extra! LOL

Door het weer zijn we de watervallen gepasseerd, nou, volgens mij hadden ze geen zin meer want ik heb geen regen meer gezien. Maakt niet uit, ik heb een super dag achter de rug.
Straks ga ik met de moeder een zoon uit eten. Ze weten een super tent waar je lekkere oesters kunt eten. Lekker, verheug me op een gezellschapsavond.

Ik weet niet wat het weer morgen gaat doen, met geluk zie ik Phi Phi nog en anders niet getreurd, het plan B voor vandaag blijft gewoon staan! Moet ook altijd wat achter de hand hebben! Deze gewoonte gaat volgens mij nooit meer over! ;-)

Dit Bond meisje heeft een super dag gehad!

Wens jullie een fijne afsluiting van het weekend en een prettige werkweek. Hmmm mijn laatste vakantie week. Heel soms krijg ik een beetje zin in het echte leven, maar gelukkig nog niet té veel! Misschien gaat dat geleidelijk.

Afhankelijk van het weer, tot morgen of overmorgen!

Hasta la proxima!
Beso desde Thailandia.

Reacties

Reacties

Puk

Zelfs met m'n katertje en vermoeide alles klinkt het helemaal super!
Eet lekker (weer)

Ina

Dat was dan toch een nog mooiere dag dan verwacht. Wat niet is kan komen.
Waren de oesters lekker en het gezelschap?

fe

het duurste eten van de vakantie 500 bath, had twee overheerlijke oesters, giga dingen maar super lekker, hmmmm En hele snapper met curry en heee twee bacos.
daarna nog een mojito aan cocoloco bar! het was super gezellig. Morgen weer afgesproken om 8 uur, als zij zin in pizza hebben ga ik niet mee en dan gaan we samen wat drinken
Gezellige avond, na zo een fijne dag

Erik

Beetje desillusie dit... verwacht ik allemaal mooie Bond verhalen en dan kom je met dit.
Misschien waren na drie dagen de verwachtingen te hoog geworden. niets aan te doen.
Maar... Heerlijk dat jij er een top 3 dag hebt! :-)

fe

e volkomen gelijk! sorry voor de teleurstelling ;-)
dacht later ook dat ik het anders had kunnen doen,maar heb nu even een andere keuze gemaakt, ik maak het wel weer goed! hahahha
mijn dag was gewoon super

Alexandra

Hoi Fedra,

Zondagavond, eindelijk tijd om al je verhalen eens van A tot Z door te lezen. ..Super om te lezen wat je allemaal beleeft, de mensen die je ontmoet en niet te vergeten de rustmomenten die je jezelf gunt! Ik sluit me aan bij Erik, had ook meer verwacht van de Bond trip maar wacht met spanning op het verhaal die deze desillusie goed maakt. Geniet! Alexandra

Manon

Hi,

Klinkt super goed en wat een gave foto,s weer ! Leuk al die mensen die je ontmoet.

Lekker eten in het zuiden he !!!!!!Nou geniet er nog maar goed van want je kunt nu echt al op een handje aftellen. Ik ga ook aftellen want ik ben wel weer heel erg blij als je er bent !

Groet en XXXX

Mariëlle

Hey Fedra, ik heb inmiddels al je verhalen gelezen en herbeleef mijn eigen reis van twee maanden geleden weer. Wat een heerlijk land is het toch hè.

Enne....alleen reizen is hartstikke gaaf toch?

Net als bij mij vormen eten en massages de rode draad in je blog....heel grappig.

Geniet lekker van de laatste dagen en kom weer heelhuids thuis zodat we lekker face to face kunnen bijpraten. Misschien onder het genot van een Thaise maaltijd?

Groetjes,
Mariëlle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!