Phi Phi tour, kan het niet mooier maken

Lieve allen, ik weet het ik had van gisteren een leuker verhaal kunnen maken! Dacht het een uur na dat het geplaatst was! Jullie hebben gelijk. Goed, het blijft een leuke herinnering en een super dag!
Hoewel de druk vandaag groot is, kan ik de dag niet mooier maken dan die was!
Kort gezegd stelde die niet veel voor, dus kijken hoe ik mij goed door heen slaag om de meest veeleisende lezers onder jullie alsnog een leuk verhaal te bezorgen!

Krabi en Ao Nang worden in de gidsen eigenlijk genoemd als een soort tussenstation, even hier zijn om daarna gauw wat anders te gaan doen. Ik moet zeggen dat ik het anders heb ervaren, maar ja, ben geen doorsnee Lonely Planet volger meer!
Naar mijn mening is Ao Nang een lekkere plek om een paar dagen te verblijven. Je hebt er genoeg mogelijkheden om uitstapjes met luxe te combineren. Ja, het is tot nu toe wel de duurste plek om te eten, te slapen en te drinken. In mijn ogen krijg je waar voor je geld, in ieder geval met eten, drinken en slapen. Wat betreft de uitstapjes zijn het hier wel een stelletje boeven! Maar dat wordt zo wel duidelijk!

De wanna be Bond girl had gister avond een eetafspraak met een duitse moeder een zoon. Gister avond, de avond van 6 september, heeft ze heerlijk kunnen genieten van verse zee producten. Het was wederom een voortreffelijke maaltijd, snapper met curry en vooraf twee mega oesters. De oesters moest ze wel even door het midden snijden om er van kunnen genieten. Te grote oesters bezorgen haar kokhalsneigingen. Zo door het midden gesneden en met citroensap of curry saus waren ze meer dan voortreffelijk. En dat voor maar 1 euro per stuk. Deze komen zeker in de top drie! ( een zijn de oesters van Asian Glories te Rotterdam, twee in Frankrijk, helaas weet ze de naam van de plaats niet meer, en drie deze!) Echt een aanrader! De vis was naast vers, ze kon zelfs een uitkiezen, voortreffelijk wat smaak betreft. De avond heeft ze met voormalig oost duitse spionnen afgesloten door mojotos te drinken in een lokale reggae bar. Agent 008 heeft zich voortreffelijk onder het uitgaanspubliek van Ao Nang geïntegreerd. Niet alleen was deze integratie voortreffelijk maar ook het feit dat ze zonder te lallen en over een rechte lijn kon lopen en zich bij tijds op haar volgende missie kon voorbereiden. De Phi Phi tour!

Doel van de missie: genieten en genieten en genieten en alles zien wat er te zien valt. Als extra opdracht stond dit keer een foto maken van het bekende strand van de film 'The beach' met je weet wel Leonardo di Caprio!

Om 7 uur ging de wekker en om 7:30 uur stond ze al fris en minder fruitig met de receptiedames een praatje te maken. Daarna ontbijt en natuurlijk zich van de door het lichaam afgewerkte resten van gister avond bevrijden. Dit getuigt van goede timing, gezien deze aangelegenheden tijdens een watertour niet echt uitkomen.

Bij het tour verzamelpunt heeft agent 008 zich onopvallend binnen de touristen meute gedragen. Fotos van de omgeving gemaakt en is zelfs als laatste de super speedbood ingegaan. Daar heeft ze zich aan de voorkant van de boot ingenesteld om kennis te maken met een braziliaans frans stel. Een duits meisje wilde haar van haar plaats verwerpen maar dat heeft ze op een aangename wijze geweerd en hebben daarna zelfs een prettig gesprek gevoerd. Agent in spe heeft goed geoefend met nee zeggen! Deze taak kan worden afgetekend!
Tijdens de eerste vaart heeft mevrouw F.A. haar zeeziek zijn overwonnen door een slimme zet. Ze leert met haar zwaktes om te gaan. Ze heeft zich knielend op de bank van de speedboot geplaatst en met haar hoofd in de wind gezeten. De boot ging heel snel en de golven, het gestamp van de boot door de golven hebben haar blauwe plekken aan haar ellebogen bezorgt maar ze gaf geen kick, ze genoot zichtbaar van haar wapperende haren en leerde snel te voorspellen wanneer de boot een klapper zal maken! Bij het eerste eiland aangekomen heeft ze kunnen zorgen voor een foto van een leegstaand strand, twee seconden later had dat niet meer gelukt! Prima!

Op het druk bezochte idyllische strand miste ze iemand die haar rug kon insmeren maar voorlopig zal ze eerst gaan snorkelen. Na wat meters te hebben gezwommen was ze licht teleurgesteld dat het water zo troebel was en geen vis te zien was, ze zette echter door, op zoek naar wat zij dacht een goede spot te zijn om Nemo en Doris te kunnen begroeten volgde ze haar weg door deze voor haar onbekende zee. Overigens niet onverdienstelijk, opeens was ze omringd door de mooiste gele, witte, blauwe, gestreepte vissen en was onderdeel van een van de schollen. Alles heel onopvallend natuurlijk! Zichtbaar was haar genot!

Op tijd nog even van de zon genoten en eenmaal terug op de boot aan het franse stel gevraagd om haar rug in te smeren. De dame die dat deed was van Braziliaanse afkomst en terwijl ze haar rug insmeerde dacht agent in spé, nou die fransman boft maar! Blijkt dat hij een of andere zwemmer is. Agent is ook in staat om belangrijke contacten te leggen!

Op de volgende basis, iets voor Phi Phi eiland heeft agent een behoorlijke tijd in het water doorgebracht en haar snorkelkunsten verbeterd. Op Phi Phi is ze echter niet bewust geweest dat het door de Tsunami getroffen strand een paar meter achter haar lag, dit heeft ze van het braziliaanse meisje gehoord. Maar goed, ze had al een beetje enigsinds verward gevoel toen ze door de straten van Phi Phi haven liep en dacht, hoooo hier zijn gewoon waterstromen door de straten gevloeid. Ze was blij toen de boot weer vertrok.
De boot leide hen tot een nieuwe snorkellocatie. Ze sprong dit keer dapper van de boot in de zee. Wow!
De boot vervolgde zijn weg en het braziliaanse meisje anticipeerde dat de toer eigenlijk de andere kant uit had moeten worden voortgezet, richting het strand van The Beach. Ze had volkomen gelijk. Toen 10 minuten later de boot nu ergens in de middel of no ware stopte was iedereen teleurgesteld, inclusief agent 008. The Beach was door de hoge golven niet toegankelijk. Iedereen keek om zich heen op zoek naar de hoge golven die nergens te zien waren. Maar ja, niemand kon wat doen. Geen bezoek aan The Beach en geen bezoek aan nog een ander strand, de hele groep was overgeleverd aan de boze tourgide die niets anders wilde dan op tijd thuis zijn.
Een uur voor de geplande verwachte aankomsttijd was de tour gereed, klaar en werd agent in wording bij het hotel afgezet. Tijdens de reis terug uitte iedereen zijn ongenoegen en realiseerde zich agent dat er sinds Ao Nang in elke tour wat ontbrak van het oorspronkelijke programma en dat ze telkens te vroeg bij het hotel is afgezet. Hmmmmm, een vreemd toeval!

Voor vanavond stond een etentje met duitse moeder een zoon op de planning, deze hebben afgezegd omdat ze graag italiaans willen eten, agent heeft aangegeven dat ze liever Thais wilden eten, dus deze avond wordt weer als van oudst. Bij tentje So thai eten. Als vanaf de eerst avond zeggen ze standaard bij aankomst, how was your day today als welkom en als afsluiter, see u tomorrow! Hoe weten ze dat?!
Niet getreurd, de koffers moeten nog worden ingepakt, het zeezout van het lichaam worden gespoeld en nog een thaise maaltijd worden genoten. (thaise beef salade en nog iets lekkers)

Morgen vertrekt agent vroeg naar Bangkok, waar nieuwe avonturen in het verschiet liggen!

Ao Nang was een geweldige plek om lekker bij te komen, te genieten van zon, zee, regen, iets doen en niets doen, maar vooral van heerlijk eten! Ao Nang gaat ook de boeken in als een plek waarbij de komende agent zich een en ander heeft gerealiseerd, vooral dat het goed is zoals het is!
Om 12:00 uur hebben we voor 008 een vlucht naar BBK geboekt. Als doel heeft ze daar afscheid nemen van Thailand en van de afgelopen tijd. Zich voorbereiden op de terugkomst naar huis en het uitzoeken of een 18-250 canon lens in Thailand goedkoper is dan bij ons.
Overige activiteiten worden als bonus gezien!

Voor zo ver deze briefing.

Tot morgen tot Bkk!

Puk

nou het zal wel aan mijn katertje van gister hebben gelegen, maar ik heb geen saaie dingen gelezen...nu weer niet...maar ja ik wil zelf al gaan, misschien is dat het;-)

Ina

Zo, ik lag dus weer in een deuk door je mooie spannende relaas. Je maakt als Bondmeisje dus nog eens wat mee en net als je hebt gemerkt als het zo of zo moet vooruit dan maar, het is ok dan. hahaha. En dan zit je niet in een roze bubble. :-)) Herinnerde mij dus het snorkelen daar weer dank je. Super. Super reis en tot in Bkk weer. Hoop toch nog op wat bonussen. xx

Erik

Gekke doos ben je toch ook he. :-)
008 op missie Phi Phi
Ben benieuwd hoe opdracht "Afrodite" morgen af zal lopen voor onze geliefde spion en hoofdrolspeler in de Thailand questie... En maar hopen dat Q de speeltjes op tijd bezorgd...

Alexandra

Mmm, je doet het niet slecht als agent 008. Je weet zelfs een dag die in jouw ogen niet veel voorstelde op spectaculaire wijze te verslaan! Mijn complimenten, ik heb genoten van je verhaal!

fe

pfffff
missie volbracht!

Naomi

oesters in Cancales!
Verder weer een mooi verhaal :-) & nu nog even genieten van laatste dagen in Thailand!

Manon

Verbluffend hoe je eea kan beschrijven. Super ! Leuke foto weer van die 008 girl bond. Ja het wordt nu echt aftellen en daar ben ik wel aan toe.

Tot snel liefie !