Shop till you drop. (Bye Bye BBK)

Het is nu vier uur.
Mijn laatste uurtjes hier in Thailand breken aan!
Tijd om heel even stil te staan bij de afgelopen drie weken.

Als eerste wil ik iedereen bedanken voor de lieve, grappige en betrokken reacties die ik via de blog, mail en sms heb mogen ontvangen. Het heeft me goed gedaan, heb me door de blog en de reacties gedurende de reis begeleid gevoeld en daardoor niet eenzaam. Het heeft mij gestimuleerd om open te staan voor dat wat ik ben tegengekomen en heb meegemaakt. Het feit dat er een aantal trouwe lezers onder jullie was, heeft me ook gestimuleerd om de verhalen op te schrijven en na te denken over hoe, niet alleen de gebeurtenissen, maar ook mijn gevoel weer te geven en te delen. Hoop natuurlijk dat jullie van, naast de verhalen ook van de aangeboden foto selectie (van de in middels 2500 fotos), hebben genoten. Wat een lange zin weer!

Samen hebben wij drie locaties bezocht, Bangkok, Chiang Mai en Ao Nang. Ben echt tevreden over elke plaats, die elk zo zijn mooie en karakteristieken plaatsen en sfeer hebben. Thailand is een aangenaam land, heb me gauw thuis gevoeld hier. De mensen zijn vriendelijk en zelfs de boefjes zijn grappig als je het spel maar door hebt.
In middels weet ik dat je hier met een lege koffer naar toe moet komen en alles op elke hoek van elke straat en ook nog eens middenin kunt aanschaffen. Dus als je ooit hier heen komt, don't botter, neem alleen je lege koffer en je toilettas mee. De rest is hier te koop, mooi en goedkoop!

Het alleen reizen heeft me goed gedaan, het is makkelijker gegaan dan gedacht. Heb onderweg nieuwe mensen ontmoet. Heb gemerkt dat ik makkelijk contact leg, als ik er voor open sta en er zin in heb. Heb me ook in voor mij minder leuke omstandigheden staande gehouden en me binnen diverse groepen kunnen bewegen.

Heb super lekker gegeten, behalve in dat gore massarestaurant, als ik het nog eens meemaak stap ik op en ga zelf buiten de tour wat regelen! Bah! Het eten is in Thailand, magnifiek! Daar waar ik in andere landen en tijdens andere reizen afval, ben ik hier een paar kilo aangekomen, maar dat voelt goed! In het zuiden was het eten het lekkerst!

Vandaag heb ik mijn tijd nog in het nieuwe Bangkok besteed. Heb een verplicht bezoek aan MBK en Siam Square gedaan. Heb bij MBK (groot winkelcentrum) een paar coole jeans gekocht en bijpassende riemen. Het leuke is dat ze die meteen op maat voor je maken, geen extra kosten, geen gedoe met morgen halen, gewoon direct! Dat is pas service!
Ohhh ik hoop echt dat mijn koffer zonder bijbetalen mee mag! Heb volgens mij echt te veel bij me. In MBK heb ik onverwachts het nederlands stel uit Chiang Mai getroffen. We hebben even ervaringen met elkaar uitgewisseld en gingen vervolgens weer separaat verder shoppen.

Straks ga ik nog een massage nemen (jammer dat het in nl niet altijd kan), douchen bij het zwembad en het verhaaltje, dit keer wederom zonder fotos plaatsen.

Nogmaals, bedankt voor het meereizen.

Uit Bangkok vertrek ik niet alleen met een volle tas en uitgeshopt, maar ook met een hart vol herinneringen en nieuwe ervaring. Met een goed gevoel over mezelf en klaar om het dagelijks leven weer op te pakken.
Heb weer zin in thuis, heb weer zin in Nederland en al het mooie wat daar is. Mijn vrienden, mijn werk, mijn hobbys en dromen. Ik ben na deze reis uitgerust om de toekomst met openheid, liefde en doelgerichtheid in te stappen.

Veel liefs,
Jullie absolut niet lonely reiziger,