Rituelen

Na een fijne en geweldige Vrijdag begon de reis met het gebruikelijke rijden naar Schiphol maar dan vanuit een ongebruikelijke richting nl Amsterdam. De snelweg was uitgestorven en Schiphol P3 had voldoende ruimte waardoor ik de auto met gemak voor de ingang van de bushalte kwijt kon. De bus naar de vertrekhal kwam gelijktijdig met mij aan en heb met de chauffeur, en echte amsterdammer over niets gekletst en een sigaretje gerookt. Mooi begin van de vakantie.

Om exact 4 uur direct in de lege bagagedrop balie de koffer achtergelaten en linea recta naar de Delifrance gelopen voor een broodje en koffie. Het leven zit zo vol rituelen! Het zit hem in de kleine vertrouwde herhalingen die je in een lekkere staat van gedachteloosheid brengt, vertrouwend op de ervaringen van het verleden, misschien wel zoekend naar alle gepasseerde momenten op dezelfde plaats en deze weer even in het kort bij elkaar te brengen in het nu. Voor mij is de combinatie van oud en nieuw, van rituelen en nieuwe ervaringen wat het leven prettig maakt. Natuurlijk volgde de koffie door een sigaret in de kou om deze gewoonte voor de komende 7 uur tijdelijk on hold te zetten.

Schiphol is zo om 5 uur in de ochtend nog half wakker, in deze Twilight achtige toestand voeg ik mij slaapdronken aan deze bijzondere sfeer van vreselijk tl, gezoem van de rolvloer en het bekende 'mind your step' van het enorme gangpad genaamd Schiphol.

Wachtend op het instap moment schrijf ik deze en nog andere teksten. Schrijf ik over hier, schrijf ik over gisteren.

Heb zin in de 'vakantie' heb het gevoel dat het iets goeds gaat brengen, heb het idee dat het betekenisvol gaat zijn en dat het op de een of andere manier mijn weg zal bevestigen. We zullen zien.

Vanuit Spanje:

Het is nu 20:46 uur, hier op GC (gran canaria). Ik kijk terug op een geweldige dag. De vlucht was ondanks enige turbulentie goed, blijf me eigenlijk verbazen dat het vliegen me nu zo goed af gaat. Wederom heb ik mijn rituelen, deze geven mij een gevoel van zekerheid. Altijd mijn mp3 aan en voor het instappen het vliegtuig aanraken en een prettige en veilige reis toewensen. Achter mij zag ik iemand anders ook het vliegtuig aanraken, anders dan toevallig aanraken....

Eenmaal aangekomen best lang op de koffer gewacht, maar goed, als eerste direct naar het cafe gelopen om het eerste bakje coffie 'leche leche' te drinken. Hmmmm een koffie met melk en gecondenseerde zoete melk. Het was weer heerlijk! Wat een genot!

Daarna 45 min in de rij gestaan om de auto te halen. Het was het wel waard, heb in plaats van een suffe fiat punto een toyata avansis gekregen. Super lekkere en stoere auto! De rit naar mijn ouderlijk huis was super, de zon scheen en heb genoten van de radio muziek.

Eenmaal thuis en kloppend aan de deur werd ik zelf verrast door dat mijn broertje de deur open deed. Erg leuk, hij was er met zijn vriendin en schoonouders al thuis. Terwijl hij liefdevol de koffer uit de auto haalde liep ik naar het terras. Mijn oma der gezicht was prachtig om te zien, ze had me niet verwacht en de expressie was zo geweldig onbeschrijfelijk! Wat en mooi gezicht zo een verbazing. Erg leuk.

Het was een super gezellig samenzijn, allemaal bij elkaar en dit keer, nu heel ontspannen en aangenaam. Heb genoten. We hebben lekker bier en wijn gedronken, voor mij was dit ontbijt! Hahah

Zat nog zo vol met energie! Later zijn we gaan lunchen bij Meloneras, Casa Serafin, lekker, gebruikelijke zaken die al voor je geregeld worden, Casa Serafin staat gelijk aan lekkere ali olie met brood en paella! Heerlijk! We hebben weer verhalen uit het verleden opgehaald, dit keer met tranen in onze ogen van het lachen, ook grappig om te merken dat mijn broertje en ik een andere versies van de zelfde gebeurtenis hebben!

Wijn vloeide in overvloed! Pfff`! Heerlijk rose Torres de Casta!

Na het eten naar huis gegaan en de fotos bekeken, erg leuk! Later met ma boodschappen gaan doen! We hebben alleen maar slechte dingen gekocht, wijn, peuken en rum! Hahahah dat omdat we een excuus nodig hadden om de bloemen voor Oma op te halen. Het was zo gezellig! Beetje aangeschoten met mijn moeder in de super lopen! Hahahah, toch wel cool dat het kan!

Ik kijk terug op een hele leuke dag! Morgen gaan we oma verrassen, we zijn bij elkaar om iets te vroeg haar verjaardag te vieren op een niet verjaardagsdag! Morgen is het feest!

Reacties

Reacties

Manon

He wist helemaal niet dat je deze vakantie ook met ons zou delen. Super !

Blijven wij ook weer bij !

maarre niets meer zeggen over een suffe FIANT Punto HE !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!