Verjaardagsfeest

6 december 2009

Het is laat 23:40 uur. Zit op terras met oma en ma, even nog napraten over het verjaardagsetentje voor oma. Weer eens zo een moment waarop ik blij ben dat ik een vrouw ben, kan twee dingen tegelijk.

Baco er bij, luisteren, sigaretje. Leuk!

Het is een relaxte dag geweest. Ondanks dat ik gisteren relatief veel gedronken heb ben ik fris en fruitig om 9:30 uur mijn oogjes geopend! Oma was ook net wakker en heeft me heerlijk verwend met een versje jus en koffie! Ben in de zon ontwaakt, heerlijk is dat, het is toch anders. Vanuit mijn ouderlijk huis heb je uitzicht over Maspalomas, het is fijn om gewoon te staan en kijken en zo rustig wakker worden!

De middag stond in het teken van de laatste dingen regelen voor de surprise party voor Oma. Ma en ik glipten het huis uit om de bloemen en taart naar het restaurant te brengen. Ma zij al, snel want oma kan het zien, meestal ziet ze alles! En ja hor, bij terugkomst wachte een tierende oma op ons, ze heeft het dus echt gezien. Waarom we zomaar weg waren geweest en ergens op visite met bloemen waren gegaan zonder dat zij daar notie van had. Pfff, en nu?? Ik wilde het niet oplossen maar wat dan?

Ohhh, ma bleef weer hangen in het feit dat het een verrassing moest zijn. Mijn hoofd tolde en zonder het te beseffen kwam de oplossing, toch zeggen!

Dus ik eerst met ma praten en dan met oma! Oma zal toch mee gaan en ma had zich neergelegd dat het geen verrassing was maar dan toch met elkaar zouden gaan eten.

Nu zitten we hier op terras kostelijk te lachen over dit voorval! Gelukkig!

Daarna heb ik nog even in de zon gezeten en een boekje gelezen, even chillen. Heerlijk ontspannen.

Ma en ik hadden nog een paar uitdagingen te gaan, een leuk kaartje en een manier om aan te geven dat oma een fotoboek zal krijgen...

We hebben het weer goed gefixt, een foto van oma als klein meisje en een verhaaltje geschreven. Dit zouden we tijdens het etentje overhandigen. We hebben de fotos die in het album komen op een stik gezet en deze tussen de gerechten door laten zien! Ja, dat is het!

Om 18:00 uur zijn we gaan eten, helaas was het geen verrassing meer maar het was erg leuk.

We zijn naar Beach Club gegaan en hebben daar eerst met elkaar een aperitief genomen en met Victor en de schoonfamilie tapas gegeten! Het restaurant is chic, voor deze begrippen, redelijk klassiek. Ik moet eigenlijk wel lachen om de prijs van de gerechten, vooral als je dit met Nederland vergelijkt. Voorbeeld, een hoop Jamon Serrano Iberico voor 12 euro, super chateau briand voor 16 euro per persoon. Enfin! Het was heerlijk en leuk opgemaakt! De bediening was geweldig en maakte de avond rond.

Hilariteit alom om dat de koks de jarige nog kwamen feliciteren en linea recta naar mijn moeder liepen. Ze hadden niet door dat het om een tachtig jarige dame was. Toen we dat zijden zag je hun nog zoeken naar de standaard oma van 80. Ze waren stom verbaast toen het oma was en vroegen haar om het geheim om nog zo goed geconserveerd te blijven. Waarop oma zonder blikken of blezen aangaf, gewoon dansen, drinken en roken. (Yes, er is nog hoop voor mij)

We hebben een fijne avond gehad, veel gelachen, de fotos bekeken en leuke verhalen van vroeger gedeeld.

Reacties

Reacties

Ina

Je maakt weer de mooiste epistels. Het boek zal voor oma een pracht herinnering zijn.
Wat een lol hebben wij gehad. Bedankt voor de hulp, lieverd. xx Mam.

Manon

Ik loop nu in tijd een beetje achter maar geef je Oma ook een dikke kus van mij !

Coby

Dit vind ik een geweldig verhaal,ik hoor haar mopperen.Maar weet ook dat ze het nu ook erg naar haar zin heeft.Ben benieuwd naar haar fotoboek.Misschien als ze volgend jaar komt neem ze het mee

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!