Bikini

Laat naar bed gegaan, lekker achter de laptop onder de pergola van het terras geschreven. Heerlijk is dat.

Vanochtend weer vroeg wakker geworden, 9 uur gingen de kleine oogjes weer open, ondanks het proberen en proberen weer in slaap te vallen was het onbewuste verlangen om op het strand te gaan liggen groter dan de slaap. Dus hup, het bed uit en oma in de keuken begroet. Kreeg weer een super jus van canarische sinaasappels en nog iets wat de pc niet wel accepteren pompel moen. (dan maar zo schrijven). Erg lekker. We hebben op terras gekletst over van alles en nog wat en nog even bij gister avond stilgestaan.

Na de koffie even mijn beentjes en overige scheren, dit is onderdeel van het strand out fit, net als een leuke bikini, een handoek, olie, zo ook gladde beentjes!

Strand strand, ja ik wil naar het strand! Thuis een strandtas en een handdoek geregeld, naar mijn moeder gereden die intussen aan het werk was, om bij het hotel een bikini te kopen. De oude heb ik maar uitgelubberd van twee verre reizen in Thailand achtergelaten. Daarbij is het natuurlijk erg stom om telkens met dezelfde bikini op verschillende vakantiefoto's te staan. De bikini is een soort van herkenningsaccessoire geworden. In Cuba had ik de groene, in Thailand ook...kan het nu niet meer maken om mijn herkenningspunten te verwarren. Als ik een foto zie met een witte bikini met blauwe bloemen weet ik dat het de vakantie in Gran Canaria was. Het jaartal vergeet ik toch meestal, daar gebruik ik andere herinneringstrucjes voor! Enfin, deze wit met blauwe bloemen bikini heb ik niet in het hotel bij mijn moeder gekocht maar ergens aan de boulevard. Heb geprobeerd te onderhandelen maar tevergeefs. Ben helaas ook gesnapt met het bovenkant onderkant ruil trucje, goed afgedaan met de gebruikelijke verwarring, volgens de dame zelf dan. (ben ik nou een slecht mens?) Hmm, dan maar een kleiner broekje en passend bovenstukje. Het bovenstukje is voor mij blijkbaar belangrijk.

Na de aanschaf van de bikini zat ik met een nieuw dilemma, waar zal ik het aantrekken. Op het strand? Nee, dat is ook suf. Met je handdoekje over je middel en ingewikkeld doen om eerst je onderbroek aan te trekken en vervolgens je bikinibroekje weer aan te trekken!

De paskamers, pff nee, daar stond nu een rij. Ik wil niet in de rij staan. Oh, de auto! Ja, dat is een goede optie, vooral omdat deze van die donkere ramen achterin heeft, niemand die wat ziet. Ja, zo gedacht zo gedaan. He he, om 11 uur lag ik lekker met de nieuwe bikini op mijn handdoekje op het strand. Heeeerlijk.

Na al dit gezemel over een bikini willen jullie zeker een foto zien???? Helaas heb ik die nog niet, althans niet fedra met bikini...zal een alternatief bedenken!

Op het strand was het super, lekker warm tot dat later de zachte bries en wat koudere wind werd. Na twee en half uur strand en een hongerige buik naar San Fernando gereden, daar op een terras, in de zon en uit de wind een Pulpo a la vinagreta salade gegeten en nog was carne estofada (stoofvlees). Mijn moeder had zich in tussen aan tafel gevoegd. We hebben daar gekletst, over haar dingen en over mijn dingen, over gisteren. Mijn moeder at niet mee omdat zij met oma thuis zal eten.

Voor de wat geroutineerde volgers, even een interactieve vraag.....wat is Fedra deze vakantie verloren? Ja, ja, alweer!

Heb de hele na-middag en avond lekker thuis gezeten, schrijven, lezen, oefeningen doen. Even nix, even de vermoeidheid er uit laten komen en opladen.

Oma heeft nog lekker de maaltijd van vanmiddag in de avond voor mij opgewarmd. Aardappelen, kip en boontjes. Het smaakte naar de fabeltjeskrant en Tita tovenaar! Geweldig, hoe krijgt ze het voor elkaar om zo lekker te koken en mij de smaak van toen te laten herbeleven. Of werkt het andersom, door de smaak de tijden van toen nog eens ervaren. Zag me even als klein blond meisje met grote donkere ogen in Amstelveen vanuit mijn eigen stoel voor de tv eten.

Fijne avond nog!

Reacties

Reacties

Ina

waw.....je sleept mij ook even terug.
Je hebt er weer pracht foto´s bij.

Erik

Wat kan jij lekker beppen over een bikini zeg. Heel vermakelijk! En bond meisje houdt in .... ook weer een BONDVERHAAL HE!!!!!

Manon

Hi, weer wat verloren ? ben het zelf ook even kwijtl; zal toch niet je portomonne zijn ?

fedra

manon, bankpasje inderdaad!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!