Stappen

Om 7:30 uur wakker geworden, was immers bij Monica blijven slapen en het dagelijks leven gaat voor haar gewoon door. Pedro in de ochtend meegemaakt, wassen, ontbijten en naar school brengen. Zo gaat dat dan. Kan me niet herinneren ooit een kind naar school te hebben gebracht. Eigenlijk best grappig. In de zin van naar school brengen en dan helemaal meelopen tot aan de klas. Pedro heeft mij het houten piratenboot van de school laten zien. Erg geestig. Naast dat het schattig was om zo een ochtend ritueel mee te maken was het geestig om weer op de engelse school te lopen. Ik zie me daar nog als 14 en 15 jarige mee doen aan de internationale school sport kampioenschappen. Zo had elke school het gevoel beter dan de andere te zijn. Wij dachten dat, de duitse school de beste was. En zo was de engelse school voor Monica de beste school. Na onze sport taferelen werden we later tijdens het uitgaan allemaal vriendjes van elkaar, dan maakte de school waar je op zat niets meer uit. We hadden zo best een gemengd groepje. Nu hebben wij de kroeg ingeruild voor Facebook. Dit bij gebrek aan tijd om elkaar live mee te maken, of door afstand of door een andere levensstijl. (lees, werk, kinderen, partner of niet)

Na het wegbrengen van Pedro heeft Monica mij bij de Avenida Maritima gedropt en heb gewandeld over de avenida, de haven van Las Palmas met bijzonder ochtendlicht aanschouwend. Heb maar een foto gemaakt! Wat een beheersing! Door dat ik misselijk wakker ben geworden, volgens mij van een dim sum van gister avond, wilde ik niets anders dan terug naar het zuiden gaan en heb een wandeling door een van mijn lievelingsplekken van Las Palmas, nl Triana en Vegueta achterwege gelaten.

Onder weg naar het zuiden een tussenstop gemaakt die twee dingen kon combineren, bij de Media Markt een flitser voor de cam kopen en even naar de wc gaan, hetgeen hoog nodig was.

De flitser was niet te krijgen maar het bezoek aan de wc heeft wel opgelucht. Nu ik daar toch was heb ik even op terras gezeten en een jus gedronken. Heb ook een beetje door het winkelcentrum gelopen maar door de misselijkheid niet echt zin gehad om wat te passen.

Om 11 uur zat ik weer hier aan de koffie met Oma. Nee, nu geen jus, die had ik al gehad.

Na het schrijven van de blog van gisteren en de mail een beetje te hebben bijgehouden heb ik me maar aan de Spaanse gewoonte gevoegd, lekker even een siesta geslapen.

Na een uurtje slapen ben ik naar Jumbo gegaan om daar een flitser te kopen. Nee, ook niet gelukt, dezelfde prijs als thuis, is niet echt de moeite om het hier aan te schaffen.

Wilde nog fotos van de duinen van Maspalomas maken, helaas was ik net te laat, de schaduwen op de duinen zaten aan de verkeerde kant! Helaas, troost gezocht bij een broodje pepito en het kopen van 5 nieuwe Spaanse cd's voor in de auto. De radio is hier werkelijk bagger. Heb nu de cd van Efecto Mariposa, Diez Minutos, als je wilt, ze zijn op you-tube te zien! Lang leve internet!

Ha ha, nu is het 2:22 uur. Belen heeft mijn bril,dus ik zie werkelijk niet wat ik aan het schrijven ben. Om 21:30 uur begon haar animatie show in het hotel Las Margaritas. Het blijft bijzonder, ondanks zo een knullige show zie je wel wat ze kan, ik herkende nog dansjes van 8 jaar geleden! De laatste keer dat ik haar optreden gezien heb.

Na haar show, zijn we met elkaar naar El Rincon gegaan, in middels had zich nog een andere vriendin gevoegd. El Rincon ligt tegen over Casa Vieja, het is een Spaanse uitgaansgelegenheid. Was daar ook niet eerder geweest. Ik voelde me een vreemde eend daar zo, niet spaans niet nederlands. In ieder geval was er een stand up komediant, die ik normaal echt niet leuk vind, maar mij nu wel aan het lachen heeft weten te brengen. Sommige actuele dingen kon ik niet volgen en Belen heeft wij op de hoogte gebracht van de Spaanse nieuwtjes! Hahah ik heb in een deuk gelegen.

Waarom ik me niet thuis voel is de zelfde reden als toen ik 16 was. Ik voel me zo anders. Zie er anders uit, heb andere kleding, weet niet, ik pas hier gewoon niet bij. Ben gewoon mezelf maar toch.

We hebben een paar Aherucas, locale rum, gedronken en na drie was ik behoorlijk teut. Volgens mij is drie rum hier het dubbele in Nederland, ze schenken best veel in. Hahah Ik heb een super leuke avond gehad, met grapjes, leuk gezelschap, lol en een paar gekke Spaanse mannen uit Madrid. Een van hun probeerde me te versieren, vooral nadat hij wist dat ik les ben was is een nog grotere uitdaging. Ha ha. Ik heb gewoon lekker nix gedaan. Zit niet echt te wachten op een dronken Spaanse man. Toch wel grappig een beetje aandacht.

Hihihihi

Kijk terug op een rustige dag en een gezellige avond!

Kusjes voor jullie, aangeschoten Fedra gaat zo slapen! Eerst de fotos doen!

Geniet van de dag!

Reacties

Reacties

Erik

Blijft ook amusant met jou he... Ga je naar een land met veeeeeeel meer licht dan Nederland... wil je alsnog een flitser hebben. Ikke dom. ik snap niet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!