Aan de zijlijn van het Carnaval

Rond 11 uur met een lichte hoofdpijn, geen kater, in stralend Las Palmas wakker geworden. We werden beiden gelijktijdig wakker en begonnen de dag met napraten over gister avond.

Super ontspannend van het uitzicht over de zee en de haven genoten, de snelweg denk ik er wel even weg. Met een beetje fantasie lijkt het gezoem van de autos 7 verdiepingen lager op de golven van de zee.

Lini is een super gastvrouw en maakte een geweldig ontbijt incl. jus! We hebben samen gezellig ontbeten en van de voorbijvarende bootjes en optimisten genoten. Dit is een heerlijk ontwaken.

Rustig aan zijn we de middag doorgekomen. Ik ging na het douchen en terwijl Lini zich klaarmaakte voor de dag even naar Triana gelopen. Een van de pootjes van mijn bril is kappot gegaan en in Triana barst het van de opticiens die deze even kunnen maken. Eenmaal daar aangekomen trof ik alleen gesloten opticiens en een die aangaf dat de technische man om 16:30 uur aanwezig zal zijn.

Gezien ik toch in Triana was ben ik even een winkel ingedoken. Even dacht ik, hmmmm, heb daar een paar truien en t-shirts gekocht. Snel weer naar Lini.

Lini was al bijna klaar en we praten nog wat terwijl zij haar haar deed en ik aan de blog van gisteren begon. Gezien zij nog naar de kapper moest ben ik doorgegaan met schrijven en zij is naar de kapper gegaan. Het duurde natuurlijk langer dan eerst aangegeven dus ben ik om 16:30 uur nog even naar Triana gelopen om mijn bril te laten maken, en ja hor, gezien ik 15 min kon wachten ben ik toevallig een schoenen zaak binnen gelopen. JA! Eindelijk de schoenen gevonden die ik wilde, hmmm, wel met een hogere hak dan ik gewend ben. Na het passen besloot ik het toch maar te doen. De hak zal me goed doen, zo op deze leeftijd mag het toch wel eens! Ben er blij mee, de korting was groot en kocht meteen twee voor de prijs van een. Hoop dat ik niet te veel kilos mee terug naar huis neem!

Na dat Lini om een uur of 17:15 uur terug was van de kapper zijn we met een taxi richting Plaza Santa Catalina gegaan om daar nog met daglicht de voorbijgaande praalwagens en verklede menigte te bekijken. Toen we aankwamen was net de tweede wagen voorbijgekomen en de sfeer zat er goed in. Om ons heen veel verklede mensen, het is bijzonder om te zien hoe sommige er echt werk van hebben gemaakt en mega creatief zijn in het vinden van een passende outfit.

Na een half uur in de menigte te staan kwam de wagen (carroza) voorbij waar op de broer van Lini op zat en met veel enthousiasme nodigde hij ons uit om op de carroza te klimmen. Echt top, eigenlijk mocht het helemaal niet, maar dat wist ik toen niet, gelukkig maar anders had ik getwijfeld. Vanuit de carroza is Carnaval nog leuker, je zit gezellig in de muziek, zwaait naar de menigte, je kunt lekker drinken en hoeft niet te lopen. Tussen de ene wagen en de andere lopen allemaal verklede mensen te dansen en springen. Het is echt leuk om te zien en mee te maken. Ik kwam zelfs op tv terwijl ik fotos aan het maken was op de carroza, wat een giller.

Na een uur met de wagen te zijn meegelift en drie waarschuwingen verder, moesten we er echt af. We belanden bij de sporthaven, toevallig of niet naast het restaurant van John. Uitgehongerd als we waren zijn we daar lekker rustig gaan zitten en een Carnaval pauze gemaakt. We hebben heerlijk gegeten om later weer terug naar het feest te gaan. Helaas waren een paar feestgangers te beschonken en agressief, binnen 20 minuten hebben wij twee heftige vechtpartijen gezien. Als fotograaf was het zeker een ervaring! Maar te triest voor woorden. We hebben nog een paar wagens bekeken en zijn daarna naar het restaurant gegaan waar Carola en haar man aan het eten waren. De rest van de avond hebben wij samen doorgebracht aan de rand van het Carnaval, buiten de vechtpartijen en de grote verklede menigte.

We zijn tot diep in de nacht doorgegaan, het was erg gezellig en als van ouds.

Het is fijn om zo met oude vrienden een weekend te stappen, heerlijk dat het weer even kon.

Om 6 uur lagen Lini en ik op bed, dit keer te uitgeput voor 'moeilijke' gesprekken!

Wat betreft de missie om een ieder te overtuigen dat het Carnaval van Las Palmas misschien wel leuker is als dat van Rio moet ik helaas concluderen dat deze niet is geslaagd, om dat te kunnen doen moet ik volgende keer nog verder in the sceen infiltreren, vanuit de Carroza was het zeker de moeite waard, maar de rest heb ik niet echt mee gemaakt!

Tot volgende keer!

Reacties

Reacties

E

samenvatting: fe poot gebroken. Volgende een hak gezet en dat allemaal onder de noemer carnaval. ik vind het fantastisch!

Hans

Had je verhalen van december ook nog niet gezien! Dus had heel wat bij te lezen. Veel plezier nog! En vergeet straks niet wat warmte mee te nemen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!