Eerste stappen in The Big Apple

In de ochtend enigsinds uitgeslapen wakker geworden. Na het douchen ma wakker gemaakt zodat zij zich voor de reis kon klaarmaken. Na de laatste dingen klaar te maken, je weet wel, vuilnis wegbrengen, laatste spullen afwassen, de toillettas in de koffer leggen, laatste plasje, he he, klaar voor de reis.

Om 9:15 uur zaten we in de auto en om 10:45 uur stonden we al gereeld om in te checken. Zoals altijd op Schiphol hangen, winkels kijken en op zoek gaan naar water voor in het vliegtuig ook zo ook de tijd volgemaakt voor de vlucht. Tip, ga op Schiphol niet meer op zoek naar water voor in de kist, dat krijg je niet meer mee, ook niet geseald.

De vlucht was prima, het vliegtuig zat stampend vol, ongelovelijk dat er per dag twee vluchten, alleen al van de KLM, gaan en altijd bijna of helemaal vol zitten. Erg bijzonder dat wij mensen ons zo veel verplaatsen.
De reis ging prima, geen vertraging en geen turbulentie. Drie filmpjes gekeken vanuit een eigen entertainmentset, erg makkelijk. Het was prima vertoeven zo boven de oceaan.

Eenmal gelad op JFK in de rij gestaan voor de contorle en binnenkomst. En warm welkom, voor dat je het vliegtuig in stapt moet je al beginnen aan het papieren werk door het Esta form invullen en nog wat anders. In het vliegtuig krijg je weer eens andere formulieren om in te vullen, en alle vragen het zelfde, je naam, paspoort en waar in in Amerika gaat verblijven en natuurlijk je intenties. In de immigratierij maakte ik mezelf wijs dat duizenden immigraten vroeger ook na een lange reis nog van dit soort procedures moesten ondergaan om hun nieuwe thuisland te mogen inkomen. Voor ons was het peanuts, binnen een uur waren we door alles heen, dat is dan in de rij staan, scan van je vingerafdrukken, gesprekje met de duane man en koffers halen en dat na een vlucht reis en niet een maand in de boot, zoals de eerste immigranten hebben gedaan.

Het vliegvluid is trouwens niet echt bijzonder of mooi, eerder ademt het vergane glorie, om het maar positief weer te geven. Een ander onthaal dan dat grote en luxe Amerika waar je het land mee assocciert.

Eenmaal uit het vliegtuig direct de Manhattan express bus genomen, voor 15 dollar p.p. wordt je in een grote bus naar Central Station gebracht en als je hotel ergens in Mittown staat wordt je vanuit daar verder met kleine bussen naar je slaapplaats vervoerd. Het is echt heel raar, we hadden en ietswat opgefokte man die tierend zijn busje volkreeg en als een gek vol op de rem en toetterend door de straten van NY schuurde.

We waren redelijk snel op onze bestemming. We zitten echt midden in het theaterdistrict. Naast ons ligt Broadway met aan het einde van de straat Times Square. We hebben na het neerleggen van de koffers in de kleine kamer even een paar blokken gelopen. Een apparte eerste indruk. Het is echt super super druk. Alles is bekend van de tv maar toch anders en ook weer niet. Je loopt tussen veel verschillende soorten mensen, van alles door elkaar.

Overal hoge gebouwen en ook nog veel lichtborden. Het krieoelt er van de taxis en overal mensen die je een show willen verkopen. Tijdens het wandelen moesten we een paar keer van de stoep af door alle rijen aan mensen die aan het wachten zijn om naar de show te kunnen gaan.

Een drukke een bijzondere bende. Moet er wel even aan wennen. Maar de eerste indruk is goed. Nog wel een beetje beduust van de indrukken, maar ja om gevoelsmatig van 24 uur tot 3 uur wandelen in een nieuwe en zo drukke stad is net even te veel prikkels om een duidelijke mening te kunnen geven.

Na wat eten bij een pizza keten zijn we om 20 uur terug naar de kamer gegaan voor ons eerste schoonheidsslaapje.

Armando

por fin ya estan familializandose con la super CIUDAD
me alegro de ver que lo pasan bien
bueno espero el siguiente capitulo de 2 holadesas-canarias en la alturas Terwijl die naar New York gezondheid Armando

Erik

leuk leuk! eerste berichtje vanuit Verwegdaarinthefarawaycountries is binnen! stikbenieuwd naar het vervolg en de gekke mensen en dingen die je mee gaat maken!

Enjoy,
E

armando

feliz feliz Cumpleaños joooooooooooo como vuela el tiempo , besotes pap
abrazos a las dos

Hans

Weer eens wat anders om zo je verjaardag door te brengen. Lang zal ze leven,.... in de gloria, in de gloriaaa, in de gloriaaa! Hieperdepiep! Hoera! Hoera! Hoera! Zo, toch nog even voor je gezongen

swanda

ik zing mee. happy birthday to you..to you enzo. we hebben je bed niet bevuild. lBuren waren rustig ds lekker thuisgeslapen. xxx

Evie

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, geniet ervan daar!

Naomi

So far so good! Felicidades!!!! Disfruta la ciudad N.Y. y disfruta tu cumpleano!!!beso

Ellen en Mirrian

GEFELICITEERD ouwe! haha.

armando

felicidades de tus tios paco , sarito, ramon me llamaron para felicitarte y no sabian como besotes pap

Alexandra

Op de valreep.............Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!