Top of the rock

Als eerste bedankt voor de felicitaties! Ben er echt blij mee!

Blog loopt een beetje achter dus hierhet verhaal van 12 juni!

Vancht (11 juni)goed geslapen, in een kleine kamer, twee persons bed. We hebben een paar keer gevraagd of het hotel een kamer overhad met twee bedden. Dat hadden ze maar tegen betaling en pas morgen. Enfin, ik had aangegeven dat ik een mail had laten versturen vanuit Nederland en of ze nog eens wilden na gaan of het verzoek van het reisbureau voor een twee beddenkamer binnen was gekomen. Ze zouden kijken, als het zo was gingen ze onze tassen verplaatsen naar een grotere kamer.

Mooi, in de ochtend om 6 uur locale tijd wakker geworden, tussendoor ook ergens om een uur of 3 wakker geweest. Toen ik ontwaakte lag mijn moeder nog lekker te slapen dus ik dacht, ik ga lekker naar de Starbucks om koffie te drinken en gratis te internetten. Opeens werd ma wakker dus ik zei dat ze rustig verder kon slapen en ik ff naar de koffietent rechts van het hotel zal gaan. Ik liep om 7 uur door de op zaterdag bijna lege straten van NY. Eenmaal rechts geen bekende koffietent gevonden. In gedachten zat ik dus op de verkeerde straat. Maar wat ik wel heb gevonden is een super Deli waar ik koffie to go heb gekocht. Het is zo geweldig ze hadden een prachtige fruit bar waar je een en ander kon kiezen en in een to go bakje kon meenemen. Ik dus gretig vullen en voor 11 euro had ik een meeneem ontbijt voor twee.

In de kamer wilde ik gaan schrijven tot dat mijn moeder klaar was om te gaan. Maar ja, ontdekte dat mijn laptop stekker niet goed in de adaptor paste dus ben even om de hoek gaan shoppen! Wat een gemak! Thuis mis ik de stad, maar werkkelijk, nothing comperes to NY. Om het hoekje een grote supermarkt waar je van alles en nogwat kunt kopen behalve vers eten! Dus even tussendoor een nieuwe adaptorset gekocht die prima werkt.

Het enige wat ik naast het hotel mis is een gezellig baretje om na de dag even bij te komen of even te zitten. Ja, er zit een onder het hotel maar ja, een mojito voor 12 dollar is nu geen grap, verderop zit ook een ierse bar maar daar kun je niet echt ontspannend zitten.

Na dat we klaar waren zijn we even naar Starbucks gegaan om te internetten, blijkt dat je eerst 5x eerst moet kopen en weet ik veel allemaal voor dat je een of andere code krijgt om vanaf dan gratis te kunnen internetten, laat maar, naast de dure koffie en een echt om te kockhalzen WC zijn we gauw verder gegaan. Missie, gratis internet zoeken. Nee, ik ga even niet meer naar deze tent! Koffie kan ik wel ergens anders krijgen! Bah.

We gingen naar Planet Hollywood om de New York pas op te halen, even in de rij gestaan en klaar is Kees, onder weg wilden wij de kaartjes voor West Side Story halen, de vrouw deed net open en na een praatje met mijn moeder wensde ze ons een fijne dag en tot later, ze ging nu opstratten en de kaartjes konden we beter later ophalen. Ze was echt vriendelijk en vooral relaxt.

Via een zijstraat naar de 5e avenue gelopen om vanuit daar richting de Sint Patricks kathedraal te lopen. Onder tussen een paar mooie winkels ingegaan en gezien dat ze op straat bezig waren om voorbereidingen te treffen voor een parade van morgen, ze vieren een of ander portoricaans feest. Helaas kunnen wij deze parade niet zien omdat we morgen naar een verre neef van mij gaan.

In de kerk, die bijzonder mooi is nog het laaste deel van de mis meegemaakt en een kaarsje voor vrienden en fam aangestoken. Toch wel een mooie traditie. Jongens, bless you all!

1934 werd door de heer Rockerfeller onder andere het gebouw Rockefeller Center gebouwd. In de jaren dertig was dit enorm projet een meer dan dankbare stimulans voor de economie. De heer Rockefeller geloofde in de mensheid en in het individuele geluk door andere te diennen. In ieder geval, wij mogen nu in 2010 nog steeds van zijn doorzettingsvermogen tijdens de toenmalige crisis genieten.

In de winter kun je hier de bekende ijsbaan vinden, nu heel vullen heel veel terrasjes en parasols de ruimte.

Wij zijn hier voor het uitzicht on the top of the Rock. (grappige naam toch!) Met een propvolle lift kunnen we op etage 70 genieten van het prachtig uitzicht, 360 graden over New York. Great first impression. Jemig wat is Manhattan bebouwd zeg!

Het is vandaag een beetje bewolkt dus vanuit the Roxk kun je niet heel ver kijken, wel voldoende om onder de indruk te raken!

Na het genieten van het uitzicht zijn we in het MBC cafe gaan zitten, daar eindelijk een gratis internet spot gevonden. Eerste verhaal er op de site gezet! Ma had cola en kaas gehaald. Kaas was eigenlijk erg lekker zo tussendoor!

Na het uitrusten via de 50th straat die op ons hotel uitkomt, teruggelopen naar Broadway en Times Square om de kaartjes voor de Musichall te halen. Onder weg winkel in en winkel uit. Pff, alles is het zelfde. I love NY shirts in overvloed, elke suvenierwinkel, waar overigens heel veel indiers/pakistaniers werken zijn alle precies hetzelfde. Nu kopen heeft geen zin, wij hebben nog een paar dagen om te kijken waar we de t-shirts tegen de beste prijs kunnen kopen! Blijf toch een beetje nederlands!

Nog even op TS gelopen en met ander licht weer fotos gemaakt. Leuk om zo vaak hier langs te kunnen lopen.

Om een uur of 15:30 naar het hotel gegaan. Blij verrast omdat we nu een grote kamer hebben met twee bedden en ja hor, vanuit hier heb ik dus wel een gratis internet verbinding uit de lucht kunnen plukken. Geluk of wat?

Tot nu toe is NY een fijne ervaring. Heb niet het gevoel dat ik in Amerika loop, het voelt allemaal europees aan. Een mix tussen Madrid, Berlijn en Barcelona. Zo iets. Vreemd? Misschien. Misschien komt het door het contrast met Azie, wat er moderner uitziet. Het klassieke is naar mijn gevoel Europees.

Overal om je heen hoor je spaans, nee niet van de touristen maar van de werkende mensen, ook gek maar wel makkelijk. Spaans is hier echt de tweede taal. Bof ik even!

Na weer te hebben gelopen op Times Square even op de kamer bijkomen zodat we om 18 uur klaar waren om even ergens wat te gaan drinken en eten voor de voorstelling. We wilden naar een Roofdek bar maar toen we daar aankwamen bleek dat je alleen met reservering binnen kon komen. Helaas, ander keertje dan maar. We zijn dan maar naar een Deli gelopen en hebben daar onze eerste burrito gegeten! Heerlijk!

Vervolgens even op de trap gezeten bij TS. Ja, ze hebben daar een trap waar je uitzicht over TS hebt en gewoon naar de lichtjes en menigte kunt kijken.

Om 20 uur begon onze voorstelling, West Side Story. Het was echt de moeite waard. Het theater was oud en mooi. We zaten bovenin, gelukkig heb ik nu minder hoogtevrees! Uitzicht was prima en hebben van de voorstelling genoten. Wat kunnen die mensen goed zingen! Enfin, na de voorstelling nog even op TS geweest, daar het theater gewoon daar is. Nog een uur wachten tot 24 uur had geen zin, ogen zijn moe!

TS is in de avond echt super druk. Bijzonder om te zien. Hoe zal het hier met oud en nieuw zijn? Volgens mij is lopen dan echt onmogelijk!

Onderweg naar de kamer toch maar een biertje gehaald om om 24 uur toch even te proosten! (bier is hier 4 euro! Pff)

Om 24 uur traditie getrouw Dim gesproken en zo is de cirkel weer rond. In NY en een dagje ouder geworden!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!