Jaartje er bij

In de ochtend als 38'er het bed uitgestapt! Nee, voelt niet heel anders dan normaal, hoewel, voel me een beetje raar, maar dat heeft met het tijdsverschil te maken, hoop ik dan maar!

Wakker geworden om een uur of 8. Even kattenwasje om naar de koffiehoek van hiernaast te gaan. Helaas zonder tafeltjes maar wel meet lekkere koffie en croissant en voor mijn moeder als extra een bakje fruit.

Toen ik terug kwam plofte de deur onbedoeld ietswat te hard dicht, dat was de wekservice voor ma! Ups!

Enfin, na ons gereed te maken voor de dag zijn we rond 10:30 uur via de 7e avenue van de 50e straat naar de 18e gelopen. De wandeling duurde rond anderhalf uur met een tussenstop bij een t-shirt winkel en de drogist voor een blaarpleister. Via de 18e straat zijn we doorgestoken richting de 8e avenue om naar de highline te gaan kijken. Onderweg zie je de stad veranderen van een drukke boel naar een wat gezellige en rustigere omgeving. De highline is een stuk oud spoor dat nu een mooie groene wandel route is geworden.

De highline i zeker de moeite waard om daar even te lopen en te genieten van het uitzicht van het meetyard district. Vroeger stonden hier allemaal pakhuizen die nu van vleeswaren allerlei mooie vleeswarenbedeksels verkopen. Mooie winkels dus. Dit stuk NY ziet er heel anders uit dan Broadway en heeft een rustige sfeer. Na de highline was het tijd om naar de hoek van de 14e straat en 8e avenue te gaan waar we met een verre neef en zijn vrouw hadden afgesproken. Onderweg voor de kerk Guadalupe een originele mexiaanse taco gegeten! Heerlijk, smaakt als in mexico maar dan in USA. Erg lekker en fijn om die bekende smaken weer te beleven.

Met neef en vrouw naar een restaurant gegaan via de oude Oreo koekjesfabriek gegaan. Deze oude fabriek behuisd nu tal van leuke kleine eetzaakjes. Het was een mooie doorloop. Het restaurant was mooi en open, ben helaas de naam vergeten. Handig zo een gids!

Daarna had neef een leuke verrassing, een ballet voorstelling van Alvin Ailey bij op Brooklyn, als bonus de eerste metro ervaring in NY. De voorstelling was leuk, sommige stukken waren echt bijzonder mooi en pakkend en dat voor iemand die er niets van snapt! Nou, zeker de moeite waard. Het theater was ook een prachtige entourage. In dit theater, wist neeft ons te vertellen, worden er regelmatig try outs gegeven, als de voorstelling goed wordt ontvangen stromen ze door naar Broadway of andere grotere theaters. Dus een leuke tip. Volgens mij is het theather Bambill of Bloomberg, moet het nog even opzoeken. Vanuit daar naar met de taxi door de joodse buurt naar Williamsbrug bij Brooklyn gegaan. Een hippy achtige wijk met kleine huisjes. Vanuit daar kun je aan de over van de rivier de skyline bewonderen. Helaas was het bewolkt maar het is zeker de moeite waard om hier rond te lopen. Vanuit de rivier oever kun je met mooi weer lekker in het park zitten en van het uitzicht over de skylyne genieten.

Later met de metro terug naar het hotel. Neef heeft ons een beetje het metrosysteem uitgelegt en het ging weer prima. De metro is goed te doen maar kijk niet naar de oude, verlepte en smeerig uitziende stations. Ach, dat heeft ook een soort van charme, maar allure heeft het al lang niet meer, gekke sfeer, desto meer.

Even opfrissen in het hotel, in middels rond 21 uur. Vandaag thais gegeten. Lekker!

Wat is de dag omgevlogen! Geen gebak maar wel een volle buik van het internationaal eten en een hoop inspiratie om weer te gaan sporten na het zien van al die atletische lichaamen van de dansers. Hmm als die inspiratie maar in NL blijft aanhouden, misschien zet ik weer voel in de sportschool. Fijn al die voornemens. Ik begin niet meer aan voornemens, het is doen of niet doen. Wijs he, ben ik dan toch anders wakker geworden op mijn 38?